Ska sätta glaspartierna på plats i uterummet... tunga som satan då jag är själv så ja vill gärna göra rätt....

Dörrarna är numrerade 1-3 verkar det som och i anvisningen sår det ju "tydligt" ....

"På ett rätvänt parti skall alltid dörren längst till vänster stå på spåret längst ifrån dig. Börja med dörren på spåret längs ifrån dig och därefter placerar du resterande dörrar överlappande på vars ett spår"

alltid är understruket så det verkar ju vara viktigt... men... från vilket håll ser man det? utifån eller innifrån?

Spelar ju ingen roll, står du inne så är vänster dörr längst ut från dig. Samma dörr är ju utifrån sett den högra, och hamnar alltså närmast dig.
Eller så rörde jag bara till det ännu mer för dig. :)

• Gilla
MaWa71 och 3 till
  • Laddar…
L
Kanske beror på dörrarnas konstruktion , såsom handtag låsning e,t,c, och då går det nog att se vilken sida som ska vara inåt , stängning från höger eller vänster , låsning brukar vara på insidan

Texten /loggan i nedre hörnet på glaset skall läsas rättvänd från utsidan (står instruktionen i en liten ruta nere till höger i monteringsanvisningen.

Vad som menas med höger/vänster upplevde jag också obegripligt !
Bättre med ”sett utefrån / innefrån”

Se på profilen med handtaget så ger det sig själv .

@Joh_81 Har rätt jag kollade precis , den vänstra är alltid längst från dig !!

Redigerat:
Stirrar på dom och ser ingen skillnad därav att ja va rädd att jag missat något....manualen överlag är ju helt värdelös... Skulle kunna skriva en 10ggr bättre själv när allt är klart...

Har du hittat den lilla loggan etsat i den inre glaset (om det är 2-glas) den skall kunna läsas utefrån!
Dörrarna skall sitta omlot.
I princip lyft in en dörr åt gången placerat som du skjutit ihop dom helt.

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Japp loggan har ja koll på så då ska det la bli rätt

klart det blev fel iaf.. loggan ska läsas utifrån...såg bara att loggan va på utsidan vilket == läsa innifrån... nåväl nui är allt rätt.

MEN två av partierna glipar lite i aluminiumprofilen. Torxskruven som man kan lossa för att justera profilerna (som det står i manualen) är helt lös och biter inte i något. TIps på detta eller är det rent av nått som är fel????

L
Är det bara hål där , kanske en glidmutter bakom som flyttat sig

Här glipar det isär och torxen biter inte i nått...

• Fönster och fönsterbräda med en synlig glipa där delar inte sammanfogats korrekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en glipa där en vit dörrkarm möter en vit dörr med en torxskruv som inte har grepp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kikar på alla partier och två saknar helt skruv i hörnet verkar som dom har dragit av huvudet på skruven och stumpen sitter kvar

Skruvarna är helt klart avdragna.. på 5 av 9 dörrar.... Å så har dom jullstängt såklart så det är väll bara att vänta...

L
Är det långt att åka skicka foton på alla ställen som det är knas på
var det orginalförpackningar , så dom inte har varit ute på en sväng tidigare

Det är specialbeställa mått 220 höga så det är nog ingen annan som haft dom. Två av dom felaktiga partierna står kvar på pall.. tre är uppsatta....är inte sugen på att lyfta ner, packa och skicka precis...är ju ett jävla meck.... Tunga som satan är dom ju oxå så ja hoppas att ryggen är hel imorgon....

L
Vet att vikten är enorm , inget glas är lätt , och F-N så otympligt med stora partier
var försiktig med ryggen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.