Ska sätta glaspartierna på plats i uterummet... tunga som satan då jag är själv så ja vill gärna göra rätt....
Dörrarna är numrerade 1-3 verkar det som och i anvisningen sår det ju "tydligt" ....
"På ett rätvänt parti skall alltid dörren längst till vänster stå på spåret längst ifrån dig. Börja med dörren på spåret längs ifrån dig och därefter placerar du resterande dörrar överlappande på vars ett spår"
alltid är understruket så det verkar ju vara viktigt... men... från vilket håll ser man det? utifån eller innifrån?
Dörrarna är numrerade 1-3 verkar det som och i anvisningen sår det ju "tydligt" ....
"På ett rätvänt parti skall alltid dörren längst till vänster stå på spåret längst ifrån dig. Börja med dörren på spåret längs ifrån dig och därefter placerar du resterande dörrar överlappande på vars ett spår"
alltid är understruket så det verkar ju vara viktigt... men... från vilket håll ser man det? utifån eller innifrån?
Texten /loggan i nedre hörnet på glaset skall läsas rättvänd från utsidan (står instruktionen i en liten ruta nere till höger i monteringsanvisningen.
Vad som menas med höger/vänster upplevde jag också obegripligt !
Bättre med ”sett utefrån / innefrån”
Se på profilen med handtaget så ger det sig själv .
@Joh_81 Har rätt jag kollade precis , den vänstra är alltid längst från dig !!
Vad som menas med höger/vänster upplevde jag också obegripligt !
Bättre med ”sett utefrån / innefrån”
Se på profilen med handtaget så ger det sig själv .
@Joh_81 Har rätt jag kollade precis , den vänstra är alltid längst från dig !!
Redigerat:
Har du hittat den lilla loggan etsat i den inre glaset (om det är 2-glas) den skall kunna läsas utefrån!
Dörrarna skall sitta omlot.
I princip lyft in en dörr åt gången placerat som du skjutit ihop dom helt.
Dörrarna skall sitta omlot.
I princip lyft in en dörr åt gången placerat som du skjutit ihop dom helt.
klart det blev fel iaf.. loggan ska läsas utifrån...såg bara att loggan va på utsidan vilket == läsa innifrån... nåväl nui är allt rätt.
MEN två av partierna glipar lite i aluminiumprofilen. Torxskruven som man kan lossa för att justera profilerna (som det står i manualen) är helt lös och biter inte i något. TIps på detta eller är det rent av nått som är fel????
MEN två av partierna glipar lite i aluminiumprofilen. Torxskruven som man kan lossa för att justera profilerna (som det står i manualen) är helt lös och biter inte i något. TIps på detta eller är det rent av nått som är fel????
Det är specialbeställa mått 220 höga så det är nog ingen annan som haft dom. Två av dom felaktiga partierna står kvar på pall.. tre är uppsatta....är inte sugen på att lyfta ner, packa och skicka precis...är ju ett jävla meck.... Tunga som satan är dom ju oxå så ja hoppas att ryggen är hel imorgon....