Hej!
Jag håller på att montera en aluminium skjutdörr i ett 3x2m stort utrymme. Det hela var mycket svårare än jag först trott och nu behöver jag verkligen hjälp :-[
Hela uterummet ser ut så här:
Om man tittar högst upp där skutdörren ska stå så ser man mitt första problem, måtten stämmer inte alls. Från början var det både för högt och för lite bredd. Jag har alltså sågat ut bredden men nu har jag ingen aning om hur jag ska fylla igen den biten som blir över högst upp. Jag har lämnat dom små utstickningarna där för att ge mer stöd åt balken som finns ovanför. Nån som har en idé vad man kan göra?
Problem nr2 är att jag är osäker på hur man ska montera sidostyckena till karmen. I sidostyckena finns tätningspackningar på ena sidan och frågan är om packningen ska vätta utåt eller inåt rummet. Samt om den ska sättas i bottenprofilen så som jag gjort här på bilden.
Problem nr3: hur ska man fästa bottenbiten, kan jag bara lägga den på teglet och skruva fast och sen kanske täta med något? Vad ska jag i så fall täta med? Eller ska jag sätta en planka och sen fästa botten på plankan. Eller kanske gjuta en sockel över tegelstenarna för att få det plant?
Så här ser alltså golvet ut:
Jag uppskattar vartenda tips jag kan få. Tack på förhand!
--Zulan