Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är något helt annat och Ja det kan låta sjukt 😉useless skrev:
Tilläggas bör kanske att detta nog egentligen inte ens regleras i några regler utan man brukar väl säga att ifall man har tvättmaskin i utrymmet så krävs det och annars är det upp till en själv.
Vi som jobbar med det rekommenderar dock aldrig att stänga av möjligheterna för vatten att kunna ta sig till brunnen och i annat fall kan man ju undra varför krav på fall finns i hela badrummet. 😉
Stäng av brunnen så slipper ni flytspackla fall. 🫣🤣
Redigerat:
Varför inte plastdistanser som lösning?Paul-Staffanstorp skrev:
Det är något helt annat och Ja det kan låta sjukt 😉
Tilläggas bör kanske att detta nog egentligen inte ens regleras i några regler utan man brukar väl säga att ifall man har tvättmaskin i utrymmet så krävs det och annars är det upp till en själv.
Vi som jobbar med det rekommenderar dock aldrig att stänga av möjligheterna för vatten att kunna ta sig till brunnen och i annat fall kan man ju undra varför krav på fall finns i hela badrummet. 😉
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok. Då är vi det alltså inget krav?Paul-Staffanstorp skrev:
Det är något helt annat och Ja det kan låta sjukt 😉
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Sant, så jag förstår inte varför man behöver flytspackla fall i HELA badrummet.useless skrev:
Som jag nämner många gånger här i forumet så måste man ibland använda sunt förnuft när man renoverar badrum och i min värld säger det mig att man inte stänger av möjligheterna för vatten att ta sig till brunnen när det finns en brunn i utrymmet.
Allting man bör tänka på är inte möjligt att få ner i skriftlig form i några regler.
Det borde man kunna lösa ganska enkelt? Den där ramen lär väl ändå inte bli helt tät mot golvet?Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Så klart...useless skrev:
AndersS har ju redan kommit med förslag.
Jag vill bara uppmärksamma folk till att tänka på det för det kan få stora förödelser om något händer och som sagt.. har man dessutom tvättmaskin i utrymmet är det extra viktigt.
Nybyggare
· Karlskrona
· 1 inlägg
HejS Sofie_parhus_2020 skrev:Hej! Dum som jag är beställde jag denna från jula, innan jag kollade hur det skulle funka med eventuella rör.
[länk]
Nu har jag ju rör på väggen som såklart är i vägen. Har sett online att det finns något som heter rördragningsprofil, men jag hittar ingen med rätt mått.
Förslag på andra lösningar hur jag kan få detta att funka? Helst utan att köpa ny duschhörna…
Tänkte kolla med dig om du fixade det samt hur man sätter dörrarna
Klicka här för att svara