Är det ring nummer 2 i bild som jag ska skruva på,? Eller är ring 2+3 i samma stycke så det kvittar? 1 ska jag väl inte röra? (Kan tilläggas att det finns ytterligare en "vanlig" kromad sexkantsmutter högst upp på denna knippe som inte syns i bild.
Blandarens diskmaskinskran är avstängd och det.bör.väl räcka som säkerhet. Jag saknar tyvärr ballofixer. Bor i lägenhet. (Jag vet var huvudkranaena i huset sitter ifall det blir panik)
Blandarens diskmaskinskran är avstängd och det.bör.väl räcka som säkerhet. Jag saknar tyvärr ballofixer. Bor i lägenhet. (Jag vet var huvudkranaena i huset sitter ifall det blir panik)
Jag har stött på problem.
Jag tror gängorna passar med den nya aquastoppen, men någon av röda insatserna ska ut. Men vilken? Ska även ena svarta packningen ut?
Jag antar jag ska ta bort insatsen i den övre delen från blandaren, och inte insatsen från aquastoppen.
Hur ta bort? Med polygrip? Skruva ur går inte.
Jag tror gängorna passar med den nya aquastoppen, men någon av röda insatserna ska ut. Men vilken? Ska även ena svarta packningen ut?
Jag antar jag ska ta bort insatsen i den övre delen från blandaren, och inte insatsen från aquastoppen.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Packning och det röda ska bort, enligt mig.Dracula skrev:
Jag har stött på problem.
Testa om du kan peta försiktigt med en kniv mellan packningen och kopplingen.
Både matande rör och aquastoppen har ju ett varsitt rött filter/insats. Och en varsin o-ring. Det är ju detta som är mitt dilemmat, och som gör att jag inte kan ansluta dessa tillsammans.FredrikR skrev:
Men hur såg den aquastopen ut som du tog bort, var det inte en annan i första inlägget?Dracula skrev:
Matande rör ska inte ha packning och sil.
Den som jag tog bort, den har en röd sil i. Den nya som ska kopplas på, har oxå en röd sil. Så det satt alltså dubbla silar förut, men nu med nya maskinen så verkar dubbla silar inte fungera, bygger för mycket för att gängorna ska gå på varandra. Så jag får ta bort silen från matande rör. Inväntar dock fler svar så jag är helt säker på att det blir rätt 😅.FredrikR skrev:
(Jag kan också se på Youtube att sil+oring sitter ihop)
Löst!!
Jag tittade närmare nu. Det är insatsen från den gamla insatsen som fastnat i matande sida 😅. Både insats och inre filter var röda därför lurades jag (inre filter är vitt men rödfärgad av all järn vi har i vattnet (
Jag tittade närmare nu. Det är insatsen från den gamla insatsen som fastnat i matande sida 😅. Både insats och inre filter var röda därför lurades jag (inre filter är vitt men rödfärgad av all järn vi har i vattnet (
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden