Jag har borrat några hål för att fästa en hatthylla. Jag började med några diskreta 3mm-hål för att kolla att det inte var några konstigheter i väggen och när det verkade OK så borrade jag upp till 10mm för molly.
Det var då Murphy hånflinade mot mig...mollyn (för dubbelgips) är 65 mm lång. På en del av ytan så är mellanrummet i väggen mindre än förväntat, så jag kan bara trycka i mollyn 50 mm. (Det är en annan lägenhet på andra sidan, så jag är inte sugen på att borra djupare.) Surt, mollyn får ju plats i monterat skick, men jag får ju inte plats att montera den. Att flytta på hyllan blir inte så bra och hålen blir svåra att dölja.
Finns det kortare molly eller något annant jag kan använda istället?

Kolla på toggler

Matti_75 Matti_75 skrev:
Kolla på toggler
Det ska jag göra. Spontant så ser dom också lite långa ut för att få in i väggen, men om jag fasar hålet lite på insidan så kanske jag kan trycka in den snett och sedan få den på plats. (Jag har inte sett någon i verkligheten än, bara googlat fram en bild.)

- In med Mollyn tills den bottnar (mot vad den nu tar emot)
- Använd en Mollytång för att dra fast den (den blir då mindre djup - vilket leder till att du kan nypa fast den ändå)
- Skulle skruven va för lång för att nypa så byter du bara mot en kortare skruv

Kör hårt :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.