2 555 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Molan Ek wideplank vitoljat. Bra? Dåligt?
Vi ska lägga lamellparkett på gjutet golv med vattenburen golvvärme och har nu hittat Molans vitoljad Ek wideplank (brett enstavs) till bra pris och jag undrar om det är någon som har bra/dåliga erfarenheter av detta eller kanske annat av samma märke? Vi har tittat på ett från Rappgo men det kostar nästa det dubbla... Budgeten hade gillat Molans bättre.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Molan har ett av dom bästa golven på marknaden
Jag har lagt 100 tals olika Molan golv
så jag vet vad dom går för
Jag har lagt 100 tals olika Molan golv
så jag vet vad dom går för
Jag har läst att några har klagat på Molans golv, t. ex. att laminatet släpper och att golvet inte tål mycket.
Men det är inte något du känner igen Micke?
Vi funderar på att lägga samma golv i hela huset och jag har fastnat för Molans wideplank rökt ek. Det är betydligt billigare än de andra enstavs-golv som finns på marknaden, men om kvaliteten inte håller, så spelar det inte någon roll.
Men det är inte något du känner igen Micke?
Vi funderar på att lägga samma golv i hela huset och jag har fastnat för Molans wideplank rökt ek. Det är betydligt billigare än de andra enstavs-golv som finns på marknaden, men om kvaliteten inte håller, så spelar det inte någon roll.
Jo naturligtvis har det hänt att delaminering (det heter så) har skett på molands brädor
både på tiljor eller 3-stav
Jag har väl ibland fått åka o fixa dessa åt dom
Men det har jag även gjort på både kähs o tarkett
samt en del andra
Många tillverkares ombud och golvfirmor känner till vad jag kan , o brukar anlita mig för typ såna lagningar
Det kan hända alla tillverkare av parkett, så det är inget konstigt
Men Molan har alltid i alla fall vad jag varit med om, tagit sitt ansvar o rättat till problemet utan större problem
det har väl i o för sig dóm andra oxå
Det viktigaste är att följa instruktioner o skötsel från olika tillverkare
Detta har alla blivit betydligt hårdare på
men om man köper ett okänt golv på ett byggvaruhus så blir det så mycket krångligare om
det skule hända något
Micke
både på tiljor eller 3-stav
Jag har väl ibland fått åka o fixa dessa åt dom
Men det har jag även gjort på både kähs o tarkett
samt en del andra
Många tillverkares ombud och golvfirmor känner till vad jag kan , o brukar anlita mig för typ såna lagningar
Det kan hända alla tillverkare av parkett, så det är inget konstigt
Men Molan har alltid i alla fall vad jag varit med om, tagit sitt ansvar o rättat till problemet utan större problem
det har väl i o för sig dóm andra oxå
Det viktigaste är att följa instruktioner o skötsel från olika tillverkare
Detta har alla blivit betydligt hårdare på
men om man köper ett okänt golv på ett byggvaruhus så blir det så mycket krångligare om
det skule hända något
Micke
Klicka här för att svara