3 604 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Moland ekparkett på Hornbach
Skulle akta mig för att köpa ett Moland golv! Vi köpte 180 m2 till nytt hus. Inom någon måndad började faneren släppa i flertalet plankor. Strax därpå upptäckte vi att tiljorna spruckit. Golvet knarrade också mycket.
Vi fick felen konstaterade av besiktningsman från golvbranschens riksförbund. Tyvärr var bemötandet från Moland under all kritik och vi fick ingen som helst kompensation. Har tyvärr sett nu i efterhand att flera här på Bygga hus har samma erfarenhet.
Har nu bytt ut till ett Kährs golv och är mycket nöjda.
Vi fick felen konstaterade av besiktningsman från golvbranschens riksförbund. Tyvärr var bemötandet från Moland under all kritik och vi fick ingen som helst kompensation. Har tyvärr sett nu i efterhand att flera här på Bygga hus har samma erfarenhet.
Har nu bytt ut till ett Kährs golv och är mycket nöjda.
Akta dig för Molands golv! Knarrar, sprickor, extremt mjukt golv och framförallt färg och lack skiftningar. 100kvm som Molands representanter varit hemma hos mig och tittat på, 2 gånger och de är nonchalanta och extremt dåliga på kundbemötande. De bryr sig inte ett dugg om kunden, Hornbach som jag köpr golvet hos beklagar och erkänner att Moland inte är den bästa leverantören. Kompensation från hornbach på ynka 5% av köpesumman kunde de ge för de tyckte synd om mig, det hjälper inte mig med mitt problem med golvet.(Kred för att Hornbach verkligen bryr sig och försöker) Jag kommer inte rekommendera Moland för någon! Undvik problem, handla från en annan leverantör.
Klicka här för att svara