BirgitS BirgitS skrev:
Man kan hyra en luftflödesmätare, typ [länk]
Normer:
[länk]
[länk]
Det var intressant

Man blir inte halvsnuvig och hostig av mögel. Tänk snarare en konstant baksmälla fast du inte druckit då kan du börja tänka att det är mögel i huset :) tror du borde satsa på lite vitaminer

B Bopåzoo skrev:
Man blir inte halvsnuvig och hostig av mögel. Tänk snarare en konstant baksmälla fast du inte druckit då kan du börja tänka att det är mögel i huset :) tror du borde satsa på lite vitaminer
Jo jag vet hur folk i konstaterat"sjuka" hus mår, så är inte fallet här, sen tränar jag regelbundet, lever o äter sund, alla mina värden perfekta.

Alebaleportocale
Har du bott i huset länge? Visste du om problemen sen början? Kan det vara en psykosomatisk reaktion (du oroar dig för det och du får det till slut)?

Claes Sörmland
D dalldalldall skrev:
Tilläggas bör att jag har kraftig kvalsterallergi och reagerar lite på vissa saker även när jag inte är hemma
Finns det egentligen något som länkar ett visst symptom till vistelse huset?

Annars tänker jag att finns det barn med i livet så är ju konstanta infektioner helt förväntat från skolstart, barnen drar ju hem virus i cirkulation i skolan. Har sett hur föräldrarna kämpat på jobbet sedan sensommaren och för många i 30-årsåldern med småbarn är detta första gången med detta elände eftersom pandemin tog ned alla luftvägsinfektioner. Det är som Pandoras ask har öppnats.

Biologin (genetiken) är ju också väldigt orättvis så vissa får väldigt lätt jobbiga symptom och andra vandrar genom livet tillsynes orörda. Svårt att påverka, det fokuseras mycket på livsstilsfrågor i dagens samhälle men tyvärr går det inte att jogga sig ur biologin s a s.

D dalldalldall skrev:
Jo jag vet hur folk i konstaterat"sjuka" hus mår, så är inte fallet här, sen tränar jag regelbundet, lever o äter sund, alla mina värden perfekta.
Har både bott i mögligt hus och gått i en möglig skola. Man blir inte hostig och snuvig av mögel. Det är som en rejäl baksmälla. Om du redan är nyttig så är dina problem nog psykiska som någon annan nämner

• Gilla
dalldalldall
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Har både bott i mögligt hus och gått i en möglig skola. Man blir inte hostig och snuvig av mögel. Det är som en rejäl baksmälla. Om du redan är nyttig så är dina problem nog psykiska som någon annan nämner
Alla är olika, det går inte att dra nå paralleller till hur man reagerar själv. Hur man påverkas av olika saker är individuellt. Jag tror ju dock inte att det är mögel ts reagerar på för det.

• Gilla
dalldalldall och 2 till
  • Laddar…
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
Har du bott i huset länge? Visste du om problemen sen början? Kan det vara en psykosomatisk reaktion (du oroar dig för det och du får det till slut)?
Sen 99. Fanns fukt o lite mögel i krypgrunden då. Nu hålls det nere på godkända nivåer med avfuktare

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Finns det egentligen något som länkar ett visst symptom till vistelse huset?

Annars tänker jag att finns det barn med i livet så är ju konstanta infektioner helt förväntat från skolstart, barnen drar ju hem virus i cirkulation i skolan. Har sett hur föräldrarna kämpat på jobbet sedan sensommaren och för många i 30-årsåldern med småbarn är detta första gången med detta elände eftersom pandemin tog ned alla luftvägsinfektioner. Det är som Pandoras ask har öppnats.

Biologin (genetiken) är ju också väldigt orättvis så vissa får väldigt lätt jobbiga symptom och andra vandrar genom livet tillsynes orörda. Svårt att påverka, det fokuseras mycket på livsstilsfrågor i dagens samhälle men tyvärr går det inte att jogga sig ur biologin s a s.
Länkar ett visst symptom, faktiskt inte tänkt så långt, önskar jag kunde bott nån annanstans ett tag o sett om jag mådde bättre, mina barn är 14/15/22. När dom va små var det mycket influenca och halsfluss, inget sånt nu. Hade samma problem då om jag minns rätt

Ni borde göra en VOC/MVOC mätning av luften. Då får ni svar på om det är ett "sjukt hus" fenomen och vad det kan bero på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.