Hej
Har rivit badrummet och ska göra det lite större. Verkar vara kakel på gipsskivor på träväggar. Tror det är mögel/fult på träet. Känns uttorkat ut. Är det mögel? Kan jag riva det själv med vanlig ansiktsmask och köra till tippen?
Risk för spridning i huset med damm? Hur tycker ni jag ska göra?
Har rivit badrummet och ska göra det lite större. Verkar vara kakel på gipsskivor på träväggar. Tror det är mögel/fult på träet. Känns uttorkat ut. Är det mögel? Kan jag riva det själv med vanlig ansiktsmask och köra till tippen?
Risk för spridning i huset med damm? Hur tycker ni jag ska göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser inte så farligt ut med den bit som syns. Visst kan du riva även brädorna eller tvätta bort samt ha på mögelskyddsmedel. Byggs det sedan med fuktspärr borde de inte ske igen. Kontrollera först om inte fukten har kommit via annan väg. Bauhaus och färghandel har bra produkter för det. Vill du vara säker gör firmor detta och lämnar 5års garanti.
Redigerat:
Tack för tipset! Vi rev klart hela väggen med en vanlig ansiktsmask och det känns helt okej. Jag kommer ha en firma som fixar badrummet, de kollade med fuktmätare och träet var helt torrt, så jag tror de kör med mögelskyddsmedel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden