Hej!

Vi reste vår tillbyggnad av stugan i somras och fick på tak, windy och ytterpanelen. När vi sedan avbröt bygget för vintern så ställde vi bara för dörren. Fönsterna var då ej isatta, utan bara windy över dessa öppningar.

Nu när vi tittade till stugan i veckan så ser vi till vår förskräckelse ganska mycket mögel, eller om det är alger? på resvirket samt på delar av takets insida. Vad gör man? Kan väl inte bara isolera och spika på gips och hoppas ingenting händer? Hur tar man bort detta?!

På större ytor så var det små svarta prickar som grupperade sig. Det verkar vara värre på vissa brädor av någon anledning. Dock vid fönstret så var det lite grönt och "blåsor" på några ställen!!!

Antar att vi gjorde det för tätt när vi lämnade bygget i höstas...

//P

Klorin tar bort och förhoppninsvis även dödar mögel. Testa att skura med klorin på Schotch brite svamp eller dylikt.

Är det fel sorts mögel så spelar
det ingen roll om Du skrapar bort det.
Det kommer lätt tillbaka.
Ta kontakt med proffs.

Mvh Putte

Hej!
Jag har drabbats av precis det som det frågas om. Jag håller på med en utbyggnad som jag avbrutit för vintern. Tak/takpapp och panel hann jag sätta upp. Dock inget golv, fönster eller innetak. Idag när jag var där och kollade så såg min insida ut precis så som det beskrivs - dock mer på insidan av taket än på resvirket.

Jag är därför intresserad av vad/hur man gjorde och resultatet av det hela. Funderar på om medlet Mögel-fri skulle räcka?

Tack på förhand
Göran

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.