1 932 läst ·
34 svar
2k läst
34 svar
Mögel i relativt ny luft/luftvärmepump
Tack för återkopplingen! Tar och kollar om jag ser några vikter. Tror du det hjälper att jag fixerar trumman med fingrarna så att den inte roterar när jag blåser?C Comfort Thomas skrev:Tänk på att det kan sitta balansvikter på fläkttrumman så du inte råkar blåsa bort eller torka bort dom för då blir det obalans och både stödlager och fläktmotorn tar skada och då blir det nog dyrare än 3500:-
Tryckluft på burk brukar vara lite väl klent drag i och dessutom för lite.
Är nog vettigare om du köper en liten billig tryckluft som du även kan ha till andra saker.
Har en liten tryckluft sedan innan men tänkte att den var för starkt. Men då ska jag överväga det med!
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Enklast och bäst är nog att demontera trumman och lägga den i blöt med lite milt diskmedel om den är ordentligt skitig och det sitter fast mycket elände.Belmlu skrev:
Min farhåga är då bara att jag skulle missa något när den ska justeras vid insättning likt installatören gör nedan (har valt ut exakt tid när det startar så bara att trycka på start). Eller måhända enbart att man ska ha koll horisontellt så att ytterkanterna på varken höger- eller vänstersidan tar emot resten av enheten?C Comfort Thomas skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Brukar vara ett spår i axeln på fläktmotorn där stoppskruven är
Uppdatering:
Provade idag men relativt tidigt stötte jag på patrull där jag inte fick av en kåpa lika lätt som proffset i videon fick. Provade lirka, dra lite hårdare osv men icke. Så tackade för mig och köper en service istället för kändes som att jag bara skulle dra sönder något.
Provade idag men relativt tidigt stötte jag på patrull där jag inte fick av en kåpa lika lätt som proffset i videon fick. Provade lirka, dra lite hårdare osv men icke. Så tackade för mig och köper en service istället för kändes som att jag bara skulle dra sönder något.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden