Haha – ja, kanske det... fast är det verkligen så konstigt att duscha en gång om dan? Ja, folk kanske vanligtvis duschar mer sällan... I alla fall, vi duschar oftast när vi kommer hem från skola och jobb, så utspritt över eftermiddag och kväll.
Det är nog så enkelt att huset är byggt för en tid, då det ansågs fullt tillräckligt att ta sig ett stilla karbad varje lördag efter veckans jobb. Och för det är ventilationen adekvat.
Så dina små mögelfläckar är det nog inte mycket att göra åt, även om du skär bort de små.. hoppsan. Jag menar SANERAR hela badrummet, kommer snart det hemska möglet tillbaka!
Kanske dags att skicka in hela badrummet för analys.
Staffan
Så dina små mögelfläckar är det nog inte mycket att göra åt, även om du skär bort de små.. hoppsan. Jag menar SANERAR hela badrummet, kommer snart det hemska möglet tillbaka!
Staffan
Du skulle kunna springa iväg till Claes och köpa en temperatur och luftfuktighetsensor för 99 kr
https://www.clasohlson.com/se/Temperaturgivare-hygrometer/36-1797
Då kan du ju se hur det ser ut efter dusch och hur lång tid det tar innan luftfuktigheten går ned. Troligtvis går den upp mot 70-80 eller mer vid dusch men ska inom max 15 minuter gå ned igen.
https://www.clasohlson.com/se/Temperaturgivare-hygrometer/36-1797
Då kan du ju se hur det ser ut efter dusch och hur lång tid det tar innan luftfuktigheten går ned. Troligtvis går den upp mot 70-80 eller mer vid dusch men ska inom max 15 minuter gå ned igen.
Njae, efter vad jag kan minnas så tvättade man sig oftare än en gång i veckan för 15 år sen... Men det är alltså inte frågan om SMÅ mögelfläckar – bilderna jag la upp togs ju när det var alldeles nystädat; det är så det ser ut när allt som går att få bort med skurborste är borttaget... Jaja, vi får se vad han säger idag.Staffan2000 skrev:
Det är nog så enkelt att huset är byggt för en tid, då det ansågs fullt tillräckligt att ta sig ett stilla karbad varje lördag efter veckans jobb. Och för det är ventilationen adekvat.
Staffan
Produkter som diskuteras: "skurborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Ja det vore kanske en idéS johd01 skrev:
Ja... förhoppningsvis så är möglet ju bara ytligt, så att vi inte behöver riva ut allt, och då tänker jag att det borde gå att hitta en billigare lösning för att hålla möglet borta när det väl sanerats – i värsta fall så får vi väl helt enkelt börja ta en trasa och torka golv och väggar efter oss när vi har duschat. Det stora problemet just nu är ju hur jag ska få bort det nuvarande möglet, för att sen kunna hålla det mögelfritt.E etompau skrev: