10 648 läst ·
26 svar
11k läst
26 svar
Modulenthus bärande vägg?
Förlåt om jag tränger mig på, chansar o hör om Kulle har erfarenhet av Modulenthus typ Lidingö också.kulle skrev:
Vi håller på med en ombyggnad och har öppnat upp både tak o vägg men är osäkra på vad dessa lättviktsbalkar bär och om vi kan fortsätta vår rivningsplan. Mer info bifogar jag om intresse och råd finns någonstans där ute i vårt avlånga land. Mvh Daniel
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag har svårt att tänka mig att man kan ta bort allt som finns inom det rödmarkerade området. Då tänker jag särskilt på den lilla väggsnutt som avgränsar de båda dörröppningar som leder från entrén till kök respektive vardagsrum. Någon form av avväxlingar bör vila på denna. Generellt sett vill jag inte gärna uttala mig på grundval av utsnitt ur ritningar. En hel planritning och en sektionsritning bör vara med i tråden.
stort tack! Jag misstänkte också att den lilla väggdelen var lite för centralt placerad.
Vi planerar att öppna mellan kök och vardagsrum. Tänkte samtidigt passa på att "offra" klädkammaren och 2 dörrar från köket för att kunna bygga lite snyggare och mer effektivt vinkelkök med en köksö.
Vad tror ni om det?
Vi planerar att öppna mellan kök och vardagsrum. Tänkte samtidigt passa på att "offra" klädkammaren och 2 dörrar från köket för att kunna bygga lite snyggare och mer effektivt vinkelkök med en köksö.
Vad tror ni om det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Rätt tänkt tycker jag! Det blir alltid bättre med så hela väggar som möjligt.
Klicka här för att svara