Du kan spara mycket på att stänga av windows update, om det är satt till att installera automatiskt.
 
B
Andy78 skrev:
Du kan spara mycket på att stänga av windows update, om det är satt till att installera automatiskt.
Bland det dummaste jag hört idag. Du rekommenderar alltså att TS ska köra med en opatchad version av Windows och riskera virus och dyl? Eller anser du att uppdateringarna förbrukar mindre data om man gör det manuellt?
 
Att installera adsl för 30000 låter ju inte som någon bra idé. Då kan du lika gärna köra med dubbla abonnemang i typ 5 års tid för samma peng. Och om 5-10 år har du säkert någon annan teknik att ta med i beräkningen.
 
breakman skrev:
Bland det dummaste jag hört idag. Du rekommenderar alltså att TS ska köra med en opatchad version av Windows och riskera virus och dyl? Eller anser du att uppdateringarna förbrukar mindre data om man gör det manuellt?
Varför det dummaste du hört idag?
Självklart är inte patcharna mindre för att man installerar dem manuellt eller vad tror du?
 
Tre, 100gb 4G anslutning. 299:-/månad. Tittar lite netflix o annan stream, laddar hem mer. Aldrig problem
 
mycke_nu skrev:
60 Mbit/s (om du nu kan få så mycket, det beror på avståndet till telestationen så kolla noga) är i dagsläget tämligen väl tilltaget.

För vanligt surfande är 25 Mbit/s mer än tillräckligt och sedan får man lägga på streamingen ovanpå. Jag tror du kommer att vara nöjd med 60 Mbit/s ett bra tag framöver. Kanske inte efter 2025, men troligen fram till dess.
Jag förstår inte vad du menar. Pratar du om datamängden eller hastigheten? För 60 Mbit/s har det aldrig varit tal om.

60 GB i datamängd är i minsta laget då jag streamar mycket serier och filmer. Pratar vi hastighet så var det 6Mbit/s som jag kan få med ADSL om jag betalar 30.000 kr för fast telefoni installation.
 
Anders_Nilsson skrev:
Satsa absolut inga pengar på ADSL eller andra kopparlösningar. Fiber är det som gäller om man skall dra kabel. I ditt fall hade jag struntat i streaming så länge och köpt största Boxerpaketet med extra kort om det behövs och nöjt mig med detta. Om fem år kan mycket ha ändrats. Och som ESSC skriver, snacka med grannarna och försök bilda fiberförening.
Har redan snackat med de 5 grannar jag har på min väg. Finns som sagt inget intresse för fiber.
 
dsub skrev:
Att installera adsl för 30000 låter ju inte som någon bra idé. Då kan du lika gärna köra med dubbla abonnemang i typ 5 års tid för samma peng. Och om 5-10 år har du säkert någon annan teknik att ta med i beräkningen.
Kan man ha dubbla abonnemang?
 
mwood skrev:
Tre, 100gb 4G anslutning. 299:-/månad. Tittar lite netflix o annan stream, laddar hem mer. Aldrig problem
Jo fast det erbjudandet finns inte längre. Om det gör det får du gärna länka till det.
 
B
Andy78 skrev:
Varför det dummaste du hört idag?
Självklart är inte patcharna mindre för att man installerar dem manuellt eller vad tror du?
Tycker det är dumt att rekommendera någon att inte uppdatera windows med de säkerhetspatchar som släpps.
 
breakman skrev:
Tycker det är dumt att rekommendera någon att inte uppdatera windows med de säkerhetspatchar som släpps.
Om man sätter den till manuell så får man en notis om att det finns samt ser storlek på dem.
Och kan då välja vilka man vill installera.
 
Anna1984 skrev:
Jag förstår inte vad du menar. Pratar du om datamängden eller hastigheten? För 60 Mbit/s har det aldrig varit tal om.

60 GB i datamängd är i minsta laget då jag streamar mycket serier och filmer. Pratar vi hastighet så var det 6Mbit/s som jag kan få med ADSL om jag betalar 30.000 kr för fast telefoni installation.
Kan du bara få 6 Mbit/s via ADSL så kommer inte HD-streaming att fungera. Du är helt enkelt hänvisad till mobilt bredband till den dag du kan få fiber.

Bearbeta Telia och grannarna är mitt bästa tips.
 
Andy78 skrev:
Om man sätter den till manuell så får man en notis om att det finns samt ser storlek på dem.
Och kan då välja vilka man vill installera.
Jag tror du överskattar folks intresse av och kompetens i att sitta och gissa vilka uppdateringar som behövs.
 
  • Gilla
OXYD
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Jag tror du överskattar folks intresse av och kompetens i att sitta och gissa vilka uppdateringar som behövs.
Jo du har en poäng i det du säger.
Oavsett om man gissar eller ej och väljer allt eller delvis så får man åtminstone en bra överblick hur stora uppdateringarna är och har då lite koll på vad det är som förbrukar data.
Är man osäker så räcker det oftast att installera de rekommenderade uppdateringarna.
Eller så markerar man allt och installerar.
 
Det man får mest för idag är tre bredband kontant 100gb för 399kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.