1 834 läst ·
41 svar
2k läst
41 svar
Möbellåset har fastnat. Vad göra?
Verkar vara en standard nyckel den har tom en kod på sig kan inte se exakt vad det står? Säkert är det hur nyckeln är skapt något samma som på cylinderlås där det står en radda siffror samt några bokstäver siffror talar om hur djupt spåret går ner från början där du håller i nyckeln bokstäver spårningen då nyckeln kommer in i låset. Det borde vara hyffsat lätt att hitta en liknande nyckel du söker. Skall undersöka på mitt håll.🤓H Henrik Eriksson4305 skrev:
Produkter som diskuteras: "cylinderlås"
Cylinderlås
Cylinderlås är den mest använda låstypen i modern tid och är standard för alla typer av dörrar, från bostäder till kommersiella byggnader. Detta lås använder en cylinder som låses och låses upp med en nyckel. Cylinderlåsets design
Läs mer
Det står 77X på den. Superschysst av dig!
Tror du en seriös och bra nyckelservice kan återskapa nyckeln utifrån denna info, genom att såga till rätt tänder? Eller är det bara loppisfynd som gäller?
Jag bifogar också nyckeln som såldes till mig för 250 kr. Den har ju inga tänder/mönster alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror du en seriös och bra nyckelservice kan återskapa nyckeln utifrån denna info, genom att såga till rätt tänder? Eller är det bara loppisfynd som gäller?
Jag bifogar också nyckeln som såldes till mig för 250 kr. Den har ju inga tänder/mönster alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det närmsta jag har är denna, verkar bra men har nog inte lika stort centrumhål!H Henrik Eriksson4305 skrev:Det står 77X på den. Superschysst av dig!
[bild]
[bild]
Mitt centrumhål är 3mm!H Henrik Eriksson4305 skrev:Det står 77X på den. Superschysst av dig!
[bild]
[bild]
Skulle kunna tänka mig att din nyckel skal vara 7mm hög mätt från röret och att det skall vara 2 höga 7mm mellanrum. Men gissar nu bara! Min nyckel kan du få men gissade lite att din nyckel hade större centrumhål!?M _Magnus L skrev:Verkar vara en standard nyckel den har tom en kod på sig kan inte se exakt vad det står? Säkert är det hur nyckeln är skapt något samma som på cylinderlås där det står en radda siffror samt några bokstäver siffror talar om hur djupt spåret går ner från början där du håller i nyckeln bokstäver spårningen då nyckeln kommer in i låset. Det borde vara hyffsat lätt att hitta en liknande nyckel du söker. Skall undersöka på mitt håll.🤓
Mitt centrumhål är också 3 mm när jag mäter invändigt.
Din nyckel kanske kan funka. Jag skickar privat meddelande.
Är det fler i tråden som har liknande nyckel (som man inte behöver) så får man gärna höra av sig. : )
Din nyckel kanske kan funka. Jag skickar privat meddelande.
Är det fler i tråden som har liknande nyckel (som man inte behöver) så får man gärna höra av sig. : )
Originalnyckeln är definitivt sliten. Det kan mycket väl vara så att den inte greppat på bägge sidor när man vridit (det ser ut att ha varit en relativt enkel nyckel med två huvudtänder enbart.
När jag kommer hem får jag gräva i mina gömmor, sådana nycklar har jag nog ett par av. Någon av dem kanske skulle gå att titta på i alla fall (jag behöver dock nycklarna till mina skåp och lådor).
När jag kommer hem får jag gräva i mina gömmor, sådana nycklar har jag nog ett par av. Någon av dem kanske skulle gå att titta på i alla fall (jag behöver dock nycklarna till mina skåp och lådor).
Schysst! Kan ju börja med att se vad du har : )pacman42 skrev:
Originalnyckeln är definitivt sliten. Det kan mycket väl vara så att den inte greppat på bägge sidor när man vridit (det ser ut att ha varit en relativt enkel nyckel med två huvudtänder enbart.
pacman42 skrev:
Har skickat ett PM till dig. Du får kolla på din profil efter en separat inkorg ( uppe i högra hörnet tror jag). Där hittar du detta : )M _Magnus L skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden