44 587 läst ·
51 svar
45k läst
51 svar
Mitt lilla uteplatsbygge
Just det, såhär blev det innan sättsanden.Bjornev skrev:
Vilken typ av vinkeljärn använder man och hur sätter man fast dem? Vill ju helst inte att de ska synas.Stefan N skrev:
Här kommer lite mer bilder samt mått på saker.
Stolpar 95x95 (utom dom två korta som är 70x70)
Överliggare 195x45
Tak 145x45
Staket 28x45
Mått på hela är 3,5x4m
Höjd 255 i framkant 245 i bak-kant
Sidobild där man ser den lilla lutningen som enbart är för det visuella.
[bild]
Baksidan där staketribborna sitter med lika avstånd som dom är breda. 170 högt
[bild]
Överliggaren som är till 2/3 infälld i stolpen för ett lite snyggare anslutning
[bild]
Rakt från sidan med takreglarna, alla är kapade 45 grader på mitten (öven överliggaren), c/c är 27 på dom. Överhänget är 30 fram och bak.
[bild]
Rakt framifrån, det första jag gjorde var att göra dom två U som utgör stommen på marken så reser man bara upp dom sen. Stolpskorna är sen innan invägda i våg så det är bara kapa i samma längd.
[bild]
Fastsättning av staketribborna gjorde jag med spikpistol. Takreglarna sitter med vinkeljärn.
[bild]
Nåt annat som ni undrar bara hojta till.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

