44 851 läst ·
146 svar
45k läst
146 svar
Mitt KNX-projekt modell snålt/snik men framtidssäkrat
Känner mig nöjd med handlarlistan jag gjort (se inlägg #34 tidigare i tråden). Projektet kommer alltså gå i lås ekonomiskt. Så nu håller jag på med det praktiska, dvs drar massor av kabel i väggarna varefter jag renoverar. Räknar med att starta upp elanläggningen om två-tre månaderznitz skrev:
Yes, riktigt brajaso skrev:
Sedan letar jag efter bra sätt att dimra 230v LED's. Siemens universaldimmrar ligger på riktigt bra pris på Eibmarkt ~600 SEK, men jag vet inte om de vill dimra LED. Någon annan som har kolla på det eller något annat bra tips, om man får låna tråden lite
Jag skall ha 230v downlights, importerade från Kina i hela kåken. Och I övrigt skall jag ha LED-lampor, också dimringsbara med vanliga socklar.
Hej.
Är det någon som har beställt och testat MDT´s produkter???
Överlag så verkar det vara bra priser och mycket funktioner på deras produkter...
Funderar på att själv beställa Aktorer, knappar,rörelsedetektorer och div andra produkter av dom.
Det verkar komma lite nya produkter under året som dessutom är lite billigare och har samma funktioner.
Överlag så verkar det vara bra priser och mycket funktioner på deras produkter...
Funderar på att själv beställa Aktorer, knappar,rörelsedetektorer och div andra produkter av dom.
Det verkar komma lite nya produkter under året som dessutom är lite billigare och har samma funktioner.
Jaså? Nya produkter från MDT som är billigare? Vet du när de släpps?
Den som rekommenderade MDT för mig hade byggt ett helt hus med deras produkter och var mkt nöjd.
Den som rekommenderade MDT för mig hade byggt ett helt hus med deras produkter och var mkt nöjd.
Om man kollar deras hemsida http://www.mdt.de/download/MDT_Pricelist.pdf
i deras prislista så står det att tex rörelsedetektoren jag tittade på kommer att utgå men nedaför så fanns en ny som skulle släppas 7/2012...
Samt SCN-P360D1.01, en rörelse sensor som är 35mm för infällnad som nästan inte syns..
Många priser var ganska lika som tidigare.(Priserna på Voltus.de är billigare änn i MDT´s prislista).
Bla släpps en 20kanalig á16A switch aktuator för ~5000sek....
i deras prislista så står det att tex rörelsedetektoren jag tittade på kommer att utgå men nedaför så fanns en ny som skulle släppas 7/2012...
Samt SCN-P360D1.01, en rörelse sensor som är 35mm för infällnad som nästan inte syns..
Många priser var ganska lika som tidigare.(Priserna på Voltus.de är billigare änn i MDT´s prislista).
Bla släpps en 20kanalig á16A switch aktuator för ~5000sek....
När det gäller rörelsedetektor kan jag tipsa om EIBMarkts egna... 99 med inbyggd konstantljuskontroll.gizmo007 skrev:Hej.
"jaso"
Såg att dom har nice price på rörelsedetektorerna, även hade dom IP/Router för €299.
Blev en beställning igår på en IP/Router och en rörelsesensor..
Till salu:
EIB KNX IP Interface PoE
Manufacturer:EIBMARKT Manufact.-No:N000401
Någon som är intresserad av en KNX IP Interface N000401, får en sådan över snart.
Skick: bara använd att configurera några deltagare och testat.
Ålder: ~2år, idrift 1månad.
Pris: 1000sek plus frakt......eller bud..
Såg att dom har nice price på rörelsedetektorerna, även hade dom IP/Router för €299.
Till salu:
EIB KNX IP Interface PoE
Någon som är intresserad av en KNX IP Interface N000401, får en sådan över snart.
Varför har du bytt interfacet mot en router? Vad vill du få ut för funktionalitet av det?gizmo007 skrev:"jaso"
Såg att dom har nice price på rörelsedetektorerna, även hade dom IP/Router för 299.
Till salu:
EIB KNX IP Interface PoE
Är intresserad för egen del. Annars kanske jag är intresserad av ditt interface om inte jag vill åt samma funktionalitet från routern som du har.
Routern klarar flera anslutningar samtidigt mot Interfacet som klarar en anslutning.Raginglynx skrev:
Tanken är att kunna använda datorer samt telefoner som ett gränssnitt mot min anläggning.
Tända/släcka, temperatur visning/ändring..
Skall försöka att få till Openremote osv. En liten sak kan bli hur stor som helst när möjligheterna finns.
Redigerat:
Tycker att det är dålig info om antalet möjliga samtidga uppkopplingar. Borde ju inte vara meningen att man ska prova sig fram.
Som jag skrev ovan har jag valt Siemens IP-interface (148/22) som visserligen inte har router-funktion men den kan hantera fyra samtidiga anslutningar mot knx-bussen och det tror jag räcker för mig ett tag. Kostar €162 på EIBmarkt.
Som jag skrev ovan har jag valt Siemens IP-interface (148/22) som visserligen inte har router-funktion men den kan hantera fyra samtidiga anslutningar mot knx-bussen och det tror jag räcker för mig ett tag. Kostar €162 på EIBmarkt.