P Peter_K skrev:
Har vit i mitt andra badrum mellan handfat och vägg, efter 1 år är den alldeles gul.
Ja då är det tråkigt.
Tror det är stor skillnad på olika fabrikat

P Peter_K skrev:
Har köpt en blandare från FMM så det är inget problem. Hur är finishen på handfatet ?
Absolut inget att klaga på men har inget att jämföra med precis.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Nu ligger två platta paket här hemma. Blev Godmorgon i vitlackad ek med Odensvik handfat.

P Peter_K skrev:
Nu ligger två platta paket här hemma. Blev Godmorgon i vitlackad ek med Odensvik handfat.
Grymt!

Jag tyckte den var hyfsat välgenomtänkt vid ihopmontaget. Gick att låta skyddsplasten sitta kvar hela tiden om man pillade bort lite vid anläggningsytorna.

P
Har du hunnit montera vattenlåset ?
Har satt upp kommoden och limmat dit handfatet. Tycker det ser tight ut med avståndet till väggavloppet som jag satt på standard höjd.

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Har satt upp kommoden och limmat dit handfatet. Tycker det ser tight ut med avståndet till väggavloppet som jag satt på standard höjd.
Glöm inte göra hål i vattenlåset. :)

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Vi hade bestämt oss för den kommoden ganska tidigt så mitt avlopp sitter förhållandevis långt ner.
Kaklad badrumsvägg med avloppsöppning, två kranar och en strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan inte få något tips från denna tråden?
https://www.byggahus.se/forum/threads/far-inte-ihop-avloppet-bakom-ikea-kommod.301946/

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Synd bara att IKEA ska hålla sig med egna skitlösningar. Hade köpt en egen pop bottenventil men den funkar ju inte ihop med handfatet som inte har inbyggt breddavlopp.

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Synd bara att IKEA ska hålla sig med egna skitlösningar. Hade köpt en egen pop bottenventil men den funkar ju inte ihop med handfatet som inte har inbyggt breddavlopp.
Jag ska kombinera befintliga delar med denna: https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...vattenlas-och-tillbehor/vattenlassats-434399/

Är samma tillverkare som Ikeas fast med vanlig gänga mot bottenventilen.

Håller med om att det är märkligt att behöva köpa ventil utan breddavlopp :/

Redigerat:
P
Det löste sig.
Välinstallerat avloppsrör och vattenslangar under en köksbänk mot en kaklad vägg.
Skapa konto

P
T tomnil skrev:
Jag ska kombinera befintliga delar med denna: [länk]

Är samma tillverkare som Ikeas fast med vanlig gänga mot bottenventilen.

Håller med om att det är märkligt att behöva köpa ventil utan breddavlopp :/
Fast det hjälper inte i mitt fall då min bottenventil har hål för breddavlopp och dessa kommer då att hamna under handfatet.

• Gilla
TobFor
  • Laddar…
P
Fattas bara spegel och belysning samt välja kulör till väggen. Olja och foga in ekhyllan.
Nästan färdigt badrum med vit kaklad vägg, tvättställ i ek och toalett; vägg utan spegel och belysning.
Skapa konto

Badrum med toalett och inbyggd ekhylla, vita kakelväggar, grått klinkergolv, utan spegel och belysning.
Skapa konto

• Gilla
michfris och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Fattas bara spegel och belysning samt välja kulör till väggen. Olja och foga in ekhyllan.
[bild]
[bild]
Snyggt!

Räckte det att dra fast kommoden i de färdiga fästena? Jag står lite i valet och kvalet om jag också borde dra in någon extra skruv i tvärregeln.

P
Den sitter bra. Skruvade med 6x50 mm skruv.

• Gilla
MartinP666 och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Den sitter bra. Skruvade med 6x50 mm skruv.
Skönt, då behöver jag inte överanalysera :)

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.