P
Foga kakel är som ett gympass.
Kakelvägg under fogning, överskott av fogmassa synlig på vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kaklat hörnrum med pågående fogning, fogmassa på kakel och fogverktyg i förgrunden.
Skapa konto
Nyligen fogat kakel i ett hörn av ett rum med arbetsverktyg på en pall framför.
Skapa konto
Vägg i ett badrum halvkaklad med vita plattor och osynliga fogar, hink och svamp på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Jotsat och 2 till
  • Laddar…
P
Snart är det dags för champagne
Nyinstallerade vita kakelplattor i en dusch med en nisch och byggverktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
TobFor och 3 till
  • Laddar…
Vad snyggt det blir, noggrant!

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Då var golvet klart. Har beställt duschväggar. Toa. Takdusch etc. Så om ett par veckor kanske det är dags att koppla in vatten och avlopp.

• Nyrenoverat kaklat badrumshörn med beige väggkakel, grått golv och synliga vattenrör avvaktande installation.
    Skapa konto
  • Nylagda klinkergolv och kaklade väggar i en blivande dusch med arbetsmaterial synligt.
    Skapa konto
  • Nyligen kaklat badrum med vitt subway-kakel på väggarna och gråa klinker på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
tomnil och 3 till
  • Laddar…
Såg i en annan tråd att du fått dit väggbrickor och fördelade men frågar i denna tråden istället;

Vilken dimension borrade du med för skruvarna till dessa? 6mm hål och 5.5mm skruv?

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
P
6 mm kakelborr från Bosch och 5x40 mm vvs skruv. Kan ha varit 5.5 mm men det måste jag kolla.

P
5x50 mm var det. Hade räckt med 40 mm men det fanns inte.

P Peter_K skrev:
5x50 mm var det. Hade räckt med 40 mm men det fanns inte.
Då är jag inte helt ute och cyklar med 5.5x40 mm som jag hittade på Hornbach.

Har du hunnit med mer av montaget i badrummet?

P
Satte dit duschväggar idag och försökte med toan men har köpt fel anslutning till avloppet.

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
P
Lite småpyssel kvar. Ska kolla in Ikeas Godmorgon kommod och se om den är ok. Inte så sugen på att lägga 10-15000 på en märkes kommod. Nästan färdigt badrum med toalett och subway-kakel, plats för kommod synlig.
Skapa konto
Hörndusch med frostat glas och vita kakelväggar i ett nästan färdigt badrum.
Skapa konto
Hörndusch med stort duschhuvud och kaklade väggar i en nyrenoverad badrumsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte godmorgon, tycker de är riktigt bra och ser inte billigt ut varken på utsidan eller insidan. Enda jag inte är nöjd med är blandaren, har bråviken. När den står rakt kommer strålen rätt på avloppet så det skvätter som tusan av någon anledning.

• Gilla
TobFor och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Lite småpyssel kvar. Ska kolla in Ikeas Godmorgon kommod och se om den är ok. Inte så sugen på att lägga 10-15000 på en märkes kommod.[bild] [bild] [bild]
Jag ska montera ihop en vit godmorgon till vårt badrum nu någon kväll. Funderar på att vara extra noggrann med t.ex lim vid pluggarna.

Ska ha handfat från IKEA också fast gustavsbergsblandare.

• Gilla
StevieGee och 1 till
  • Laddar…
Du skulle ha dragit vit silikon i hörnen annars.ser det jättebra ut

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Har vit i mitt andra badrum mellan handfat och vägg, efter 1 år är den alldeles gul.

P
P preben1 skrev:
Jag köpte godmorgon, tycker de är riktigt bra och ser inte billigt ut varken på utsidan eller insidan. Enda jag inte är nöjd med är blandaren, har bråviken. När den står rakt kommer strålen rätt på avloppet så det skvätter som tusan av någon anledning.
Har köpt en blandare från FMM så det är inget problem. Hur är finishen på handfatet ?

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.