T Taxture skrev:
Det är därför individuella mätningar börjat göras…… samma grundhyra och sen betala värme och varmvatten separat
Jag bodde för många år sedan i en lägenhet där jag hade problem att det var för varmt. Och då pratar vi inte om på vintern.

På vintern var det vanligtvis 24-26 grader i vardagsrummet och vissa dagar uppemot 26-28 grader. På vintern! :)

(hyresvärden blev ålagd att sänka temperaturen eftersom den inte ansågs vara inom rimliga gränser, men lyckades inte. Troligen första gången det var på det hållet)
 
Går lite segt, mycket nöjen som kommer i mellan :)

Fick dit fönsterbänk och smyg i hallen, återstår att se om det kan duga med en bred list mellan smyg och vägg så länge... (reglarna ska bort)

Nyligen installerad fönsterbänk och smyg i ett pågående renoveringsprojekt, med oskurna reglar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterade om dörren då den varit lite trög att stänga, fick flytta in dörren lite så nu måste jag göra smygar utvändigt.

Tejpade mellan karm och fasad med t-flex tejp
 
  • Gilla
Söderslätt och 3 till
  • Laddar…
Städdag idag :confused: men man måste ju det med..

Bättre bild på hallfönstret

Renoverat hallfönster med nylagd notspårslist och vit fönsterbräda i ett delvis ombyggt rum med en synlig radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörren var utan salningsspår så jag satt dit notspårslist

Montering av notspårslist vid en hallfönstersida, med synlig isolering och en dörranslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även ihop såg och bänk tillslut
Fruktansvärt skönt med dammsugaren kopplad till sågen.
En arbetsbänk med en uppsatt kapsåg och en ansluten dammsugare i ett rörigt renoveringsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
vilket lyft dom boende får
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hallen ska ju renoveras nån gång i framtiden men jag kan inte komma på hur jag ska göra riktigt.
Vill gärna att den ska se fin och lite lyxig ut :D är ju ändå 2a intrycket man får första gången man kommer dit...

Idag är det glasfiberväv på väggarna, grönt ner till och en ljusare grön eller vad det är upp till med en röd list som delar, jättefint för 15-20år sen när det gjordes...
Typ terrakotta färgade plattor på golvet.

Trappen upp har plastmatta i stegen som är målad med flinglack färg eller vad man kallar det, brunt med olika bruna flingor...

Även räcket i ek är målat grönt, lagom bortsliten färg så den mycket ljusare grundfärgen syns på säkert 50% :D
Räcket ska slipas ner till eken och lackas, även beslagen är målade... Så dom ska bytas om det inte går att rädda.

Skulle gärna ha golvet som bilden
Keramikplattor med marmorliknande mönster i en butiksdisplay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det blir kanske svårt att matcha väggarna och trappen måste nog ha plastmatta även i fortsättningen då den är svängd 180g.

Någon som kanske bor där det finns ett fint trapphus eller tips på golv och väggar? Material färg ?
 
ska vara lätt städat o tvättat är väll viktigast
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
M maria01 skrev:
ska vara lätt städat o tvättat är väll viktigast
Ja helt klart, plattorna finns i 60x120 ev större

Tycker det ser lite B ut med glasfiberväv, slät väv skulle väl funka men det är ju lite tråkigt med helt släta väggar i samma färg.
 
marmor var det i dom flesta miljonprojekts områden i uppgårna mins jag ska funka bra för dig med
 
Åsa Lund
Miljonprogram hade inte så ljusa golv
Mer terrazzo än marmor också
 
nino nino skrev:
Här svänger det friskt...
Fick kontakt med han jag köpte köket av och dom hade inte slängt några luckor.
Fick bild på det igen och insåg att det var dörrar med glas som fattades, kikade där jag ställde vitvarorna och där stod dom :oops::D

Fått hem en fönsterbänk, blir nog bra
[bild]
Enmalms :ok:
Har köpt några därifrån, och även lyckats panikbeställa med väldigt kort leveranstid, rekommenderas verkligen från min horisont. (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Miljonprogram hade inte så ljusa golv
Mer terrazzo än marmor också
Vart skrev jag att dom var ljusa marmor finns ju mängder av färger
 
Åsa Lund
M maria01 skrev:
Vart skrev jag att dom var ljusa marmor finns ju mängder av färger
Jag menade inte att nån har fel
Bilden visade ljus marmor. Det är jättefint, men inget som användes i miljonprogrammet direkt
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag menade inte att nån har fel
Bilden visade ljus marmor. Det är jättefint, men inget som användes i miljonprogrammet direkt
miljonprogrammet jag växte upp var grå mins jag oss en släkting var det svart
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Ja nu var det väl kanske inte direkt miljonprogrammet jag tänkte på som lite lyxigt :)
 
  • Haha
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
blir dom inte slitna direkt där med grus under skorna vinter tid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.