204 768 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Jag bodde för många år sedan i en lägenhet där jag hade problem att det var för varmt. Och då pratar vi inte om på vintern.T Taxture skrev:
På vintern var det vanligtvis 24-26 grader i vardagsrummet och vissa dagar uppemot 26-28 grader. På vintern!
(hyresvärden blev ålagd att sänka temperaturen eftersom den inte ansågs vara inom rimliga gränser, men lyckades inte. Troligen första gången det var på det hållet)
Går lite segt, mycket nöjen som kommer i mellan 
Fick dit fönsterbänk och smyg i hallen, återstår att se om det kan duga med en bred list mellan smyg och vägg så länge... (reglarna ska bort)
Monterade om dörren då den varit lite trög att stänga, fick flytta in dörren lite så nu måste jag göra smygar utvändigt.
Tejpade mellan karm och fasad med t-flex tejp
Fick dit fönsterbänk och smyg i hallen, återstår att se om det kan duga med en bred list mellan smyg och vägg så länge... (reglarna ska bort)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade om dörren då den varit lite trög att stänga, fick flytta in dörren lite så nu måste jag göra smygar utvändigt.
Tejpade mellan karm och fasad med t-flex tejp
Städdag idag
men man måste ju det med..
Bättre bild på hallfönstret
Dörren var utan salningsspår så jag satt dit notspårslist
Fick även ihop såg och bänk tillslut
Fruktansvärt skönt med dammsugaren kopplad till sågen.
Bättre bild på hallfönstret
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörren var utan salningsspår så jag satt dit notspårslist
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även ihop såg och bänk tillslut
Fruktansvärt skönt med dammsugaren kopplad till sågen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallen ska ju renoveras nån gång i framtiden men jag kan inte komma på hur jag ska göra riktigt.
Vill gärna att den ska se fin och lite lyxig ut
är ju ändå 2a intrycket man får första gången man kommer dit...
Idag är det glasfiberväv på väggarna, grönt ner till och en ljusare grön eller vad det är upp till med en röd list som delar, jättefint för 15-20år sen när det gjordes...
Typ terrakotta färgade plattor på golvet.
Trappen upp har plastmatta i stegen som är målad med flinglack färg eller vad man kallar det, brunt med olika bruna flingor...
Även räcket i ek är målat grönt, lagom bortsliten färg så den mycket ljusare grundfärgen syns på säkert 50%
Räcket ska slipas ner till eken och lackas, även beslagen är målade... Så dom ska bytas om det inte går att rädda.
Skulle gärna ha golvet som bilden
Men det blir kanske svårt att matcha väggarna och trappen måste nog ha plastmatta även i fortsättningen då den är svängd 180g.
Någon som kanske bor där det finns ett fint trapphus eller tips på golv och väggar? Material färg ?
Vill gärna att den ska se fin och lite lyxig ut
Idag är det glasfiberväv på väggarna, grönt ner till och en ljusare grön eller vad det är upp till med en röd list som delar, jättefint för 15-20år sen när det gjordes...
Typ terrakotta färgade plattor på golvet.
Trappen upp har plastmatta i stegen som är målad med flinglack färg eller vad man kallar det, brunt med olika bruna flingor...
Även räcket i ek är målat grönt, lagom bortsliten färg så den mycket ljusare grundfärgen syns på säkert 50%
Räcket ska slipas ner till eken och lackas, även beslagen är målade... Så dom ska bytas om det inte går att rädda.
Skulle gärna ha golvet som bilden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det blir kanske svårt att matcha väggarna och trappen måste nog ha plastmatta även i fortsättningen då den är svängd 180g.
Någon som kanske bor där det finns ett fint trapphus eller tips på golv och väggar? Material färg ?
Enmalmsnino skrev:
Har köpt några därifrån, och även lyckats panikbeställa med väldigt kort leveranstid, rekommenderas verkligen från min horisont.