204 763 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Beställde det här, till hallfönstret, balkongdörrarna, rummet och 2an
Får kolla kvaliteten och ev beställa 5lampor och 2 drivdon till, då har jag till alla fönster på sidan jag bytt och 3 som sitter på gavlarna i rummen där fönstren är bytta.
Får kolla kvaliteten och ev beställa 5lampor och 2 drivdon till, då har jag till alla fönster på sidan jag bytt och 3 som sitter på gavlarna i rummen där fönstren är bytta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har skött om fastigheter med vit marmor i entrén och skulle inte rekommendera det, den blir oerhört fläckig och repig och kräver polering regelbundet för att se hyfsat fräsch ut. Generellt tycker jag marmor och kalksten är fel material i utrymmen med högt slitage då de är så mjuka.nino skrev:
J jonko skrev:
Ok ja det kan jag tänka mig.
Plattan på bilden jag la upp är grantikeramik så den är nog hård så det räcker men kan säkert repas ändå av sten.
Får fundera några år
Fått i första fönsterbänken och en liten lampa som inte är inkopplad än.
Köpte en pungdosa att gömma drivern i, får agera gömma och fönsterlampsuttag.
Dålig bild men svårt att fota
Regeln rakt över är för att hålla fönstret på plats, det är limmat mot fönstret
Köpte en pungdosa att gömma drivern i, får agera gömma och fönsterlampsuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dålig bild men svårt att fota
Regeln rakt över är för att hålla fönstret på plats, det är limmat mot fönstret
3 fönster har fått bänkar.
På lilla rummet så har jag även monterat i spot i smygen. Kunde inte hålla mig så klippte en skarvsladd och kopplade in lampan för att se hur det blir.
Smart med pungdosa och regelfäste, men jag får nog öva lite så det blir rakt
På lilla rummet så har jag även monterat i spot i smygen. Kunde inte hålla mig så klippte en skarvsladd och kopplade in lampan för att se hur det blir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smart med pungdosa och regelfäste, men jag får nog öva lite så det blir rakt
Skulle fixa de 2 sista fönstren i tisdags och sågade så klart en bänk 45mm för kort... som tur e kan jag använda den i källaren.
Beställde en ny, hoppas jag får den till v5.
Fick dit socklar till köket på rummet, kopplade ur trinetten som ska slängas.
Imorgon blir det städdag.
Ska prova att skarva bänksskivan, provar att limma den med epoxi.
Beställde en ny, hoppas jag får den till v5.
Fick dit socklar till köket på rummet, kopplade ur trinetten som ska slängas.
Imorgon blir det städdag.
Ska prova att skarva bänksskivan, provar att limma den med epoxi.
Städning idag
Blev nästan en full vagn, men då hämtade jag lite från projekt 1 också
Trinetten mer eller mindre ramlade isär när plåten var borta, var mest brydd över hur jag skulle få ner den... Men det gick ju bra
Ser lite tomt ut i fönstren då en hyresgäst är bortrest och sen är det ett sovrum..
Så tanten tyckte jag skulle få upp nån lampa och gardiner
Blev nästan en full vagn, men då hämtade jag lite från projekt 1 också
Trinetten mer eller mindre ramlade isär när plåten var borta, var mest brydd över hur jag skulle få ner den... Men det gick ju bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser lite tomt ut i fönstren då en hyresgäst är bortrest och sen är det ett sovrum..
Så tanten tyckte jag skulle få upp nån lampa och gardiner
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


