204 204 läst ·
909 svar
204k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Mailade HTH om ett 40cm högskåp med utdrag och där kunde man köpa bara själva utdraget utan högskåp, kostade endast 10600:- 😮
Förstår att priset på HTH gds köket jag fick blev så pass högt, runt 55000 om bara utdraget kostar över 10000
Fick vyer på köket och ett totalt pris, efterfrågade mått på fästpunkter för överskåp och måttsatta ritningar men det fick jag aldrig...
Pratade med säljaren och talade om att jag skulle komma förbi ett datum och då hade dom öppet (var en klämdag) när jag kom dit så var säljaren inte där och kollegan visste inget om min offert så klart.
Inte har han återkopplat ang köket heller... Hade han varit lite på och skickat mått osv, kanske förklarat att utdraget kostade en hel del så hade det troligen blivit affär.
Förra gången jag köpte HTH gds så var säljaren bra så det blev 5-7000:- i extra vitvaror som vi inte hade tänkt.
Hittade utdrag på Amazon för 3500:- vilket kändes lite rimligare i pris... Återstår ju att få tag på högskåp och lucka i samma.
Förstår att priset på HTH gds köket jag fick blev så pass högt, runt 55000 om bara utdraget kostar över 10000
Fick vyer på köket och ett totalt pris, efterfrågade mått på fästpunkter för överskåp och måttsatta ritningar men det fick jag aldrig...
Pratade med säljaren och talade om att jag skulle komma förbi ett datum och då hade dom öppet (var en klämdag) när jag kom dit så var säljaren inte där och kollegan visste inget om min offert så klart.
Inte har han återkopplat ang köket heller... Hade han varit lite på och skickat mått osv, kanske förklarat att utdraget kostade en hel del så hade det troligen blivit affär.
Förra gången jag köpte HTH gds så var säljaren bra så det blev 5-7000:- i extra vitvaror som vi inte hade tänkt.
Hittade utdrag på Amazon för 3500:- vilket kändes lite rimligare i pris... Återstår ju att få tag på högskåp och lucka i samma.
Måste ha mer gips och släpet var upptaget av köket jag köpte så bara att börja bära, som tur va fick det plats i garaget.
Soffan som varit i vägen hela tiden kom äntligen bort.
När släpet var tomt och tippen öppen så passar det väl bra att fylla upp släpet.
Börjar bli dax för att börja i köket så gamla köket åkte ner
Tomt släp så imorgon ska det handla gips
Soffan som varit i vägen hela tiden kom äntligen bort.
När släpet var tomt och tippen öppen så passar det väl bra att fylla upp släpet.
Börjar bli dax för att börja i köket så gamla köket åkte ner
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt släp så imorgon ska det handla gips
Allt som går att gips innan rörmokeri är gjort är klart
Taket spacklat 2 gånger, väggarna där saknas det nån remsa här och där sen ska det väl spacklas mer där också så klart
Blir lite pyssel när man inte kan göra klart direkt...
Hörnet där avloppet ska flyttas, troligen kommer det en garderob över ifall man misslyckats med spacklingen där 😬
Lite spackling och slipning till veckan så får svärsonen måla taket till helgen, han har lite vana av sprutmålning så tänker att jag kan kolla och lära mig
Några sånna här helger till hade varit bra
Taket spacklat 2 gånger, väggarna där saknas det nån remsa här och där sen ska det väl spacklas mer där också så klart
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blir lite pyssel när man inte kan göra klart direkt...
Hörnet där avloppet ska flyttas, troligen kommer det en garderob över ifall man misslyckats med spacklingen där 😬
Logga in
Skapa konto
Lite spackling och slipning till veckan så får svärsonen måla taket till helgen, han har lite vana av sprutmålning så tänker att jag kan kolla och lära mig
Några sånna här helger till hade varit bra
Jag skulle bara plocka ihop och förbereda för att sprutmåla taket till helgen, det gick så där...
Plockade ihop sprutan kollade lite snabbt en video på YT sen tänkte jag att jag provar väl.
Hade förmodligen ett skräp i kanten på munstycket för det blev en liten tjockare rand på ena sidan.
Torkade ojämnt eller om jag la på väldigt ojämnt
Såg lite spackelmissar så får fixa det och prova måla igen
Plockade ihop sprutan kollade lite snabbt en video på YT sen tänkte jag att jag provar väl.
Hade förmodligen ett skräp i kanten på munstycket för det blev en liten tjockare rand på ena sidan.
Torkade ojämnt eller om jag la på väldigt ojämnt
Såg lite spackelmissar så får fixa det och prova måla igen
Logga in
Skapa konto
Taket blev oväntat bra, lite spackelmissar så klart.
Gick över hela taket i lite halv dåligt ljus, var nöjd, tog en liten lampa och fick lite bättre ljus så då blev det ytterligare spackling.
Gnussa av det där imorgon och kanske måla igen.
Börjat i köket lite lätt, sätter i kortlingar för köket, upptill hade jag redan sågat upp då köket innan monterades
Måste koppla ur vattnet till lgh i källaren, så klart fanns inga kopplingar, så får kapa rören och plugga.
Tanken är ju egna vvb till varje lgh i framtiden så får börja här
Tanten jobbar hela helgen så hoppas jag får lite gjort då
Gick över hela taket i lite halv dåligt ljus, var nöjd, tog en liten lampa och fick lite bättre ljus så då blev det ytterligare spackling.
Gnussa av det där imorgon och kanske måla igen.
Börjat i köket lite lätt, sätter i kortlingar för köket, upptill hade jag redan sågat upp då köket innan monterades
Måste koppla ur vattnet till lgh i källaren, så klart fanns inga kopplingar, så får kapa rören och plugga.
Tanken är ju egna vvb till varje lgh i framtiden så får börja här
Tanten jobbar hela helgen så hoppas jag får lite gjort då
Taket spacklat igen och målat 2ggr, jag stannade upp så jag fick gardiner av färg hängandes ☹️ penslade men det blev inte bra tror jag, får kolla imorgon om det duger annars måste jag nog slipa och spackla på det stället sen måla om hela taket igen.
Stoppat i lite kortlingar för köket, rivit gammalt tak, varit på soptippen, fyllt släpet igen med skrot.
Börjat med taket i köket
Får börja med lite gles imorgon fm
Duger taket i rummet så ska jag prova tömma köket så jag får in skivlyften
Stoppat i lite kortlingar för köket, rivit gammalt tak, varit på soptippen, fyllt släpet igen med skrot.
Börjat med taket i köket
Logga in
Skapa konto
Får börja med lite gles imorgon fm
Duger taket i rummet så ska jag prova tömma köket så jag får in skivlyften
Går lite så där, mycket roligt man ska på på helgerna och på veckorna hinns inte så mycket när man ska göra annat med...
Men har iaf satt igång med taket i köket
Fick lite gips på jobbet
Stått ute så är lite prickar på men det ska väl inte vara någon fara som lager ett och två, det är ju torrt
Kanske skulle passat i skräckexempel på lastsurrning 😀
Fattas lite el fortfarande få se när det finns tid för det...
Jag antar att man inte kan dra imkanalen horisontella sen 90° ner 20cm och 90° igen till horisontellt?
Hålet i ytterväggen sitter väldigt lågt i förhållande till mina "nya" överskåp.
Blir väldigt tajt med 125 rör och nätmatta men det finns väl inga andra sätt?
Men har iaf satt igång med taket i köket
Logga in
Skapa konto
Fick lite gips på jobbet
Stått ute så är lite prickar på men det ska väl inte vara någon fara som lager ett och två, det är ju torrt
Logga in
Skapa konto
Kanske skulle passat i skräckexempel på lastsurrning 😀
Fattas lite el fortfarande få se när det finns tid för det...
Jag antar att man inte kan dra imkanalen horisontella sen 90° ner 20cm och 90° igen till horisontellt?
Hålet i ytterväggen sitter väldigt lågt i förhållande till mina "nya" överskåp.
Blir väldigt tajt med 125 rör och nätmatta men det finns väl inga andra sätt?
Hämtade ett lass med 56 spånskivor till nästa lägenhetsrenovering, lika mycket till ska hämtas då räcker det till 3an som står på tur
Golvet till 1an kom idag, 50kvm vinylklick
Rörmokaren kikade i veckan och skulle prova hjälpa mig v23 att flytta elementen.
Blir ett ryck nu i helgen, planen 🙄 är att bli klar med taket i köket.
Imkanal grejer har kommit,. brandspjäll slang huv, hoppas jag såg rätt att det fanns 125 spiro vid andra huset, vill mena att det ska finnas nätmatta där också
Golvet till 1an kom idag, 50kvm vinylklick
Logga in
Skapa konto
Rörmokaren kikade i veckan och skulle prova hjälpa mig v23 att flytta elementen.
Blir ett ryck nu i helgen, planen 🙄 är att bli klar med taket i köket.
Imkanal grejer har kommit,. brandspjäll slang huv, hoppas jag såg rätt att det fanns 125 spiro vid andra huset, vill mena att det ska finnas nätmatta där också
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden