Hej,
För ca 1,5 år sedan hade jag en rörmokare hemma hos mig för att dra rör genom duschen till tvättmaskin. Nu ser jag att det blivit missfärgningar bakom fästet. Färgningen rinner ner längs fogen. Missfärgningen är brun/orange. Jag försökte ta ett foto av det som jag bifogar. Kan det här vara en vattenskada av något slag tror ni?
Tack!
För ca 1,5 år sedan hade jag en rörmokare hemma hos mig för att dra rör genom duschen till tvättmaskin. Nu ser jag att det blivit missfärgningar bakom fästet. Färgningen rinner ner längs fogen. Missfärgningen är brun/orange. Jag försökte ta ett foto av det som jag bifogar. Kan det här vara en vattenskada av något slag tror ni?
Tack!
J Jofre33 skrev:Hej,
Tack!
Ta loss locket och titta på skruven. Det ser ut som rost som runnit, eller som föregående, fog.
Bättre att du tittar än undrar.
Mvh P-A
Tack för svar! Det är silikon bakom men silikonet har blivit missfärgat. Skulle kunna vara rost av färgen att döma. Jag ska försöka lossa på locket men är som vanligt rädd för att paja nått :/ Men det är alltså inga vanligt tecken för en vattenskada? Tänker att något från väggen rinner ut genom tätskiktet.
Kondens från röret tror jag mera på.J Jofre33 skrev:Tack för svar! Det är silikon bakom men silikonet har blivit missfärgat. Skulle kunna vara rost av färgen att döma. Jag ska försöka lossa på locket men är som vanligt rädd för att paja nått :/ Men det är alltså inga vanligt tecken för en vattenskada? Tänker att något från väggen rinner ut genom tätskiktet.
Tryck ner den lilla "pluppen" samtidigt drar du ut täcklocket.
Om det går sönder så kostar det några kronor att köpa nytt, finns lite överallt, de flesta byggmarknaderna har dem.
Mvh P-A
Klicka här för att svara