Vid renoveringen av vardagsrummet så missade jag ångspärr innan jag la parkettgolvet på betongplatta. Jag la bara en underlagsskiva 3mm xps material. Trodde att det räckte. Huset är från -74. Plattan såg jättefin ut. Inga fläckar eller liknande. Men har nu lite panik över att jag missade det självklara med ångspärren
 
Kommer inte hända något. Tillverkarens garantier av golvet gäller förmodligen inte men det kommer inte komma fukt upp i golvet iaf.
 
  • Gilla
Patrik.Hä
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.