Vid renoveringen av vardagsrummet så missade jag ångspärr innan jag la parkettgolvet på betongplatta. Jag la bara en underlagsskiva 3mm xps material. Trodde att det räckte. Huset är från -74. Plattan såg jättefin ut. Inga fläckar eller liknande. Men har nu lite panik över att jag missade det självklara med ångspärren