465 läst ·
2 svar
465 läst
2 svar
Komplettera ångspärr vid diskmaskin
Hej
Vi har en laminatbänkskiva från HTH i köket och på undersidan av bänken, ovanför diskmaskinen sitter en ”ångspärr” som högst troligt följde med diskmaskinen. Det vi har upptäckt är att spärren inte sitter ända ut till bänkens kant, eller där ”folieringen” rundar underkanten.
Finns det tips på hur vi bäst kompletterar den befintliga ångspärren? Jag hade gärna penslat på någon färg eller lack.. det blir nog tätare än att lappa med en tejp?
Tar tacksamt emot tips!
Vi har en laminatbänkskiva från HTH i köket och på undersidan av bänken, ovanför diskmaskinen sitter en ”ångspärr” som högst troligt följde med diskmaskinen. Det vi har upptäckt är att spärren inte sitter ända ut till bänkens kant, eller där ”folieringen” rundar underkanten.
Finns det tips på hur vi bäst kompletterar den befintliga ångspärren? Jag hade gärna penslat på någon färg eller lack.. det blir nog tätare än att lappa med en tejp?
Tar tacksamt emot tips!
Produkter som diskuteras: "aluminiumtejp"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Du kan hellimma under bänken och ca 15 cm ner på sidorna + i bakkant med ungsfolie, det är enklast, jag har 4 strykningar med rullbart tätskikt ( badrum ).B BellaH25 skrev:Hej
Tar tacksamt emot tips!
Klicka här för att svara