Hej
Vi har en laminatbänkskiva från HTH i köket och på undersidan av bänken, ovanför diskmaskinen sitter en ”ångspärr” som högst troligt följde med diskmaskinen. Det vi har upptäckt är att spärren inte sitter ända ut till bänkens kant, eller där ”folieringen” rundar underkanten.

Finns det tips på hur vi bäst kompletterar den befintliga ångspärren? Jag hade gärna penslat på någon färg eller lack.. det blir nog tätare än att lappa med en tejp?

Tar tacksamt emot tips!

aluminiumtejp på rulle finns i de flesta byggvaruhus.

• Gilla
BellaH25
  • Laddar…
B BellaH25 skrev:
Hej
Vi har en laminatbänkskiva från HTH i köket och på undersidan av bänken, ovanför diskmaskinen sitter en ”ångspärr” som högst troligt följde med diskmaskinen. Det vi har upptäckt är att spärren inte sitter ända ut till bänkens kant, eller där ”folieringen” rundar underkanten.

Finns det tips på hur vi bäst kompletterar den befintliga ångspärren? Jag hade gärna penslat på någon färg eller lack.. det blir nog tätare än att lappa med en tejp?

Tar tacksamt emot tips!
Du kan hellimma under bänken och ca 15 cm ner på sidorna + i bakkant med ungsfolie, det är enklast, jag har 4 strykningar med rullbart tätskikt ( badrum ).

• Gilla
BellaH25
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.