Befintlig vägg kommer ha folie innanför installationsskiktet löpande längs ytterväggar på både bottenplan och övre plan.

För att inte öppna mer i väggen än nödvändigt till tillbyggnaden (glasverandan), vill jag ha kvar markerade ytterväggar.
Men hur gör jag med ångspärren? Kapslar in både in och utsida på den biten yttervägg? Kapslar in en bit ut på väggen?

Det yttre hörnet kommer vara tilläggsisolera på utsidan, så bägge sidor är ju varma sidor

• Ritning över byggplan med markerade gröna cirklar, visar ytterväggar och installationsskikt. Kontext handlar om ångspärr och isolering på ytterväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hanna91 skrev:
Befintlig vägg kommer ha folie innanför installationsskiktet löpande längs ytterväggar på både bottenplan och övre plan.

För att inte öppna mer i väggen än nödvändigt till tillbyggnaden (glasverandan), vill jag ha kvar markerade ytterväggar.
Men hur gör jag med ångspärren? Kapslar in både in och utsida på den biten yttervägg? Kapslar in en bit ut på väggen?

Det yttre hörnet kommer vara tilläggsisolera på utsidan, så bägge sidor är ju varma sidor
Tejpa "hörn" likt ett bjälklag?

• Ritning av en planlösning med blåmarkerade hörn och gröna cirklar som markerar sektioner, liknande bjälklag, med måttangivelse 3600 upptill.
    Skapa konto
  • Träkonstruktion med vinkel och tejpade hörn som liknar ett bjälklag, isolering synlig i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.