Hej,

Satt precis i godan ro och tänkte lägga en order på en IFÖ 6860 eller en IFÖ 6260 när det slog mig, avstånd mellan vägg och avloppsrör, gah!

Avloppet sitter strax över 40 mm från sockel och ca 50 mm om jag kapar bort golvlist. Ser att enligt instruktionerna på 6860 så är det ett avstånd på 60 mm som krävs för installation, 6260 hittar jag ingen info om.

Kommer det att gå att installera någon av dessa tronar trots 10-20 mm mindre avstånd?
Dessutom, läst lite olika angående limning på matta, vad gäller?

6860
Illustration av installationsinstruktioner för en golvstående toalett med avståndsmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Reinhold G
  • Laddar…
Tar också emot tips på wc som kan passa om 6860 inte går.

Du kan inte bara använda en excentrisk toaanslutning då?

Ingen aning, googlade lite och med en sån kan man alltså förskjuta anslutningen en bit?
Ska alltså köpa in en wc som en VVSare kommer och installerar samtidigt som hen drar alla rör.

Försöker undvika att jag måste reklamera köpet, lägga ny beställning och ta hit VVSaren igen.

Edit: Läste precis nu att 60 mm är branschstandard så kanske i grund och botten inte ett minsta krav på just IFÖ toan.

BirgitS
60 mm är till för att man ska kunna få dit tätskiktet på ett bra sätt, det blir för osäkert med vikningar och skarvar om avståndet är mindre.

Ser ju ut att fungera, blir dock lite tight mot väggen ur ren städsynpunkt, men det går.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.