Vad stor den ser ut med tanke på att den bara är 10,8v.

F.n, jag som mer eller mindre lyckats övertyga mig själv att jag inte behöver ett 10,8V dragarkit, och så kommer dom med denna ...

frav skrev:
Ahh.. Jag lade en order på detta Milwaukee C12PP2C-32B kitt. Har jag otur så får jag ju inget GSA/GSR från Axminster. Tyst som i graven från dem. Har jag tur så blir det ett Bosch & ett Milwauke kitt. :)
Mitt beställda Milwaukee C12PP2C-32B kitt, C12PP 12v/USB-uttag samt ett gäng tigersågbladanlände i veckan från Toolstop. Laddade de två 3.0Ah batterierna i morse & gick ut med ett Hackzallen i garaget med ett nytt Bosch S644D trä sågblad monterat. Gav mig på några 45x45 & gjorde 35st kapsnitt innan den kom ner på en "plupp" av fyra vad gäller återstående batterikapacitet. Detta på första laddcykeln. Då lyckades jag ändå sätta bladet i en spik strax efter hälften av kapningarna, vilket gjorde det lite slöare. 3.0Ah batterierna är ju lite större än standard 1.5Ah, men gör ju även att man kan ställa både C12HZ minitigersågen & C12DD skruvdragaren rakt upp, smidigt.
Får nog säga att det såhär inledningsvis känns som en riktigt trevlig minitigersåg.

Axminster har dock fortfarande inte gett några svar. Dålig stil. Men nu skiter jag nog i dem & är glad för Milwaukee prylarna istället.

Ja den ser ju lite biffig ut för att vara mini. Kanske midsize. Den har dock två olika grepp, vilket kanske kan vara fördel ibland? Nu är ju dialekten lite svår att förstå :) , men den verkar ju kunna använda både sticksågsblad & tigersågsblad. Men, har den ingen snabbfäste? Verkar som man måste använda insex för att spänna fast bladet.

frav skrev:
...Men, har den ingen snabbfäste? Verkar som man måste använda insex för att spänna fast bladet.
Som jag har fattat det finns den i två varianter. En med snabbfäste som bara slukar tigersågsklingor, och en med skruvfäste som fixar både tigersågs- och sticksågsklingor.

Den i lawsonlänken står att den har tool less blade change iaf (JR100DWE)

Precis under JR100DWE hittar man JR102DWE som har skruvfäste.

JR102:an har dessutom möjlighet att använda både tigersågblad och vanliga sticksågblad.

Kan det vara en anledning att ta den trots att den inte har "tool-less blade switch"?

Var in på Fredells häromdagen och klämde lite på Milwaukeen och tyckte att den hade ett otroligt grovt grepp. Jag har hyfsat stora hände man det kändes ändå som att man höll i ett 70mm avloppsrör...

Makita har ju tydligen en 10,8v sticksåg nu också, JV100D.

$%28KGrHqJHJCwE7zTKdhH,BPG,z,jlqg%7E%7E60_1.JPG

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.