Mailade dem och fick detta svar så det ser kanske inte så mörkt ut längre.

Thank you for your email.
Your order has not yet been despatched as even though we have the items here, they have only just come in and need to be booked into our stock. This has taken slightly longer then normal due to the christmas/new year perios. Your order should be despatched from our warehouse on Tuesday 3rd January and delivery will take approx 3-5 working days.
I hope this information helps and please accept our apologies for any inconvenience caused.

Grattis.

Mitt svar som jag just fick:

Thank you for your email.
The item in question was an item that has been discontinued and stock has now run out. This is why this disappeared from your basket and is no longer on our website.
Please accept our apologies for any inconvenience and please contact us again with any other enquiries.

Kind Regards

Nimajneb skrev:
Detta är ju ett alternativ för vissa.

[länk]
£180 känns som ett bra pris iom att det är 2st 3.0Ah batterier i detta kitt.

En fråga jag ställt mig, är det samma minitigersåg som Bosch & Milwaukee har fast med olika färg & olika batterisystem (för batterierna passar väl inte)? De ser ju onekligen väldigt lika ut. Jag har dock inte sett dem brevid varandra i verkligheten.

Om man vill hålla sig till Bosch så har FFX samma kit som vi beställt hos Axminster, fast för £186 http://www.ffx.co.uk/tools/product/...10 8-2-li recip drill driver 2 x 1 3ah l-boxx

Wohoo! Fick just ett "Despatch Notification"!
Aningens snabbare än tidigare meddelat.

Så nu gäller det bara att hitta användningsområden för sågen, fast det var ju inga bekymmer med Feinen heller så det här blir nog ett bra köp.

Gott nytt år på Er!

Nimajneb skrev:
Detta är ju ett alternativ för vissa.

[länk]
frav skrev:
£180 känns som ett bra pris iom att det är 2st 3.0Ah batterier i detta kitt.
Ahh.. Jag lade en order på detta Milwaukee C12PP2C-32B kitt. Har jag otur så får jag ju inget GSA/GSR från Axminster. Tyst som i graven från dem. Har jag tur så blir det ett Bosch & ett Milwauke kitt. :)

Kostar 4062kr hos Swedol
http://handla.swedol.se/default.asp?ArtNr=648405

Ha ett Gott Nytt År!

jag har sneglat på Boschen ett tag och bestämde mig för några dagar sedan att slå till, det blev en naken GSA från tyska ebay för 862 kr inkl frakt. Batterier har jag sju stycken sedan tidigare och laddare har jag två så att få hem en naken maskin är inget problem tycker jag. Paketet har nu lämnat tyskland, får se hur lång tid det tar.

Kan lägga in att paketet kom som utlovat från Axminster.. Fina maskiner det där..

Mieron skrev:
Kan lägga in att paketet kom som utlovat från Axminster.. Fina maskiner det där..
Låter trevligt att det gick väl för dig!

Min upplevelse av Axminsters kundservice, när de själva gjort fel, är totalt värdelös. Har sällan stött på något sämre hantering & nonchalans, där de lämnar kunden. Men det är som vanligt, sälja går bra, men när det blir problem så sållas agnarna från vetet i kundservicebemötande.

Hur som så är en Milwaukee maskin påväg från Toolstop, hoppas den är schysst.

Även jag beställde en naken maskin på ebay.de plus ett gäng L-Boxxar o lite annat.

frav skrev:

Min upplevelse av Axminsters kundservice, när de själva gjort fel, är totalt värdelös. Har sällan stött på något sämre hantering & nonchalans, där de lämnar kunden. Men det är som vanligt, sälja går bra, men när det blir problem så sållas agnarna från vetet i kundservicebemötande.

Hur som så är en Milwaukee maskin påväg från Toolstop, hoppas den är schysst.
Jag har en tvärtemot upplevelse från Axminister.
För mig fattades det lite delar i ett Boschkit, Axminster skickade ut nya delar väldigt snabbt.
:)

frav skrev:

Mina erfarenheter av Axminster i reklamationssammanhang är tvärtemot dina mycket bra. Trist att det inte funkat bra för dig, men jag gissar att det som i så många andra fall handlar om personen man får prata med snarare än företaget. Min reklamation bestod i att vinkelhaken jag köpt kom graderad i tum när det stod mm i beskrivningen. Dom bad mig skicka en bild på vinkelhaken jag fått, men efter det skickade dom en ny utan gnäll och jag fick behålla den felaktiga som kompensation. Dessutom skickade dom med ett nytt plastfordral till borrsatsen jag köpte samtidigt då den troligtvis gått sönder i frakten. Jag tyckte dom skötte det hela snyggt.

Mina erfarenheter av Axminsters kundservice är odelat positiva. Vid en beställning hade dom missat att skicka några småsaker och efter ett mail hade jag dom i postlådan efter ett par dagar. En annan gång hade som skickat en 110v maskin trots att jag beställt en 240v. Efter ett foto på typskylten skickade dom utan duskution.

/Vojma

pyro skrev:
Mina erfarenheter av Axminster i reklamationssammanhang är tvärtemot dina mycket bra. Trist att det inte funkat bra för dig, men jag gissar att det som i så många andra fall handlar om personen man får prata med snarare än företaget.
Ja det är trist, å jag skulle också tro att det har med personen ifråga som har tagit hand om mitt orderärende. Hopplöst jobbig människa som verkar allmänt virrig & inte ens svarar på innehållet i mailen utan på något annat, så därav antar jag att det är personberoende i detta fallet. Har även försökt gå via deras officeiella kundsupport mailaddress custserv@axminster.co.uk för att komma runt denna person, men har tyvärr inte lyckats utan har då fått reply från samma. Dock så svarar denna person inte på direkta mail till dess personliga email som denna person själv skickar ifrån, utan bara när det går via custserv@axminster.co.uk för då hamnar det väl antagligen i en gemensam inbox där fler kollar. Mycket trist & jag får hoppas att det inte är ett generellt företags beteende, låter ju inte så på er andra iaf. Får se om jag orkar att finna någon annan kontaktväg för att reda ut frågan.

Jaja, det har iof inget med denna tråd att göra.

Frav prova att ring dom direkt. Jag har gjort så när jag ville ha ett snabbt besked en gång och det gick perfekt.

Pär

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.