Jag funderar starkt på att köpa en minitigersåg! Har någon använt en sådan? Är de värdelösa? Väljer mellan Milwaukee Hackzall och Bosch GSA 10.8.
Tycker mig tro att de är användbara ibland, eller det kanske rent av är bortkastade pengar?

har pratat med rörläggare som använder den till att kapa lite rör mm. Dom säger att den är skit bra nästan att dom inte förstår att dom klarat sig utan den innan

det gäller hackzall

Det råkar vara exakt rörkapning den ska användas till initialt! Det bådar gott med andra ord!

Milwaukee:n har jag och jag kan verkligen instämma i frågeställningen "hur har jag klarat mig utan denna tidigare".
Helt klockrent maskin för mig som service-elektriker! Kan såga upp hål för t.ex. dosor, kapa alla slags rör, kabelstegar, kabelkanaler osv osv! Jag hittar nästan bokstavligen nya saker att såga av varje dag på jobbet.

Rekommenderar verkligen starkt! Åtminståne om du är elektriker, nästan ett måste!

//Patrik

Nu vet jag inte om TS redan har en multimaster, om inte så prioritera denna typ av maskin. Äger inte minitigersåg själv och ser inte behovet av det då jag har multimaster men har använt minitigersågen ett antal gånger och den skulle mycket väl kunna hamna i verktygsarsenalen någon gång, men ligger i alla fall ganska långt ner på listan.

Ja dom där minitigersågarna är fiffiga, ska själv köpa hitachis till bilmekandet senare.
Perfekt vid rostlagning och annat. :)

(skulle hellre ha en minitigersåg än multimaskinen jag har)

Jag skulle nog tro att det är enklare att såga av rör med en minitigersåg än en multimaster, men jag kan givetvis ha fel.

//Patrik

De är riktigt bra de där småtigrarna.
Har dock inte kunnat motivera det för mig själv än, men det kanske ändras i och med den här tråden... :)

Första gången jag såg en sådan kände jag mig väldigt tveksam till nyttan med en dyl.Nu har jag förstått att den är väldigt användbar.Grabben som är röris skulle inte klara sig utan en påstår han(hur gick det innan då ? hehe!).Jag har i alla fall svårt att motivera ett köp så på min inköpslista hamnar den mycket långt ner men som det brukar sägas här-FLEST PRYLAR VINNER:D

Jag hade sån tur så att det var ett paket med minitigersåg, miniskruvdragare, lampa och en praktisk tygväska på kampanj på elgrossisten för 1990 kr. Så plockade ut det efter att ha pratat med en av cheferna.

//Patrik

är även en fantastisk grensåg till trädgården.
väntar själv på ett bra naked erbjudande för att komplettera bosch monsterkit.

Någon som har koll på Hackzall storebror "Milwaukee C18HZ-22 M18" ?

Fasiken att man ska hitta såna här trådar!

Nu blev det en beställning från Axminster på en GSA och en GSR för 140 pund..

Har de vanligt tigersågsfäste, eller är det något special?

Tycker mig ha sett att det ska vara vanligt tigersågsfäste på bladen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.