AXS
zeus_axel skrev:
Får bli denna om ingen kommer med bättre förslag idag(Tack Peterrr):
[länk]
Är väl bra med lite mer kraft.

Och silvr, inte kass på allt kanske, men för klen för att dra i många trallskruv. Samt att den saknar chuck,
Den funkar hur bra som helst.
Jag har en.

Bor du nära ett Bauhaus så har dom den fyra kronor billigare ;-)

Överskottsbolaget hade en billigare Bosch i sitt blad igår. Annars har jag gamla modellen av den du tittar på och den har funkat hur bra som helst. Tappat den från en femmeters stege, skruvat tak och en massa smågrejor under sju års tid men när jag satte en 110 mm hålsåg i den så blev det protester. Känslan i knapparna är lite sämre än på dubbelt så dyra Makita men det är man väl det man betalar för.

Jag har också en Bosch PSR 14,4 som funkat bra i 5 år. Har bara ett batteri men det har aldrig varit något problem då batteriet haft bra kapacitet. Den versionen du såg på Clas Ohlson verkar ha två batterier så det är ett toppenpris!
[h=1][/h]

dock har den bara en växel!

Peterrr skrev:
dock har den bara en växel!
Ah fan, har dom försämrat den.
Jag har den gamla modellen och den har två växlar.

Den finns med en eller 2 växlar.

Mm PSR 14,4-LI har en växel, PSR 14,4-2-LI har två växlar. Du ser det lätt på bilderna, inget växelreglage på ovansidan av maskinen. Tyvärr långsam laddare också. Men den är ju rätt billig, och växlar efterfrågades inte i kravspecen :)

http://www.bauhaus.se/aeg-bs12c-iq-skruvdragare.html
denna har jag och den fungerar jättebra.. mkt kraftig trots liten storlek klarar lätt av att bygga en altan plus annat.
använde den till just altan på 6x3 meter, gick på 2 batterier lite drygt.. (fick börja på tredje när det var två plankor kvar).

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Gäller att den känns bra i handen. Kände på den AEG:n och släppte den igen rätt snabbt, kändes alldeles för tjock och otymplig och med hela tyngden uppåt. Men vad som känns rätt är ju olika.

Om inte kravspecen är benhård är ju Peterrrs exempel inte alls dumt, känns som man får rätt mycket mer för pengarna i en liiite högre prisklass. Men å andra sidan för några kronor mer så får man ju.. och sen är man ruinerad eftersom samma princip gäller varje pryl som behövs i ett hem ;)

F
Fookmi skrev:
[länk]
denna har jag och den fungerar jättebra.. mkt kraftig trots liten storlek klarar lätt av att bygga en altan plus annat.
använde den till just altan på 6x3 meter, gick på 2 batterier lite drygt.. (fick börja på tredje när det var två plankor kvar).

Med en budget på tuselappen borde AEGn vara en vinnare. Ganska stort handtag så man skall ha ganska ordentliga labbar.

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.