AXS
Behöver en ny skruvdragare med chuck för upp till 10mm borr.

Vill ha en mindre sak som liknar den på bilden nedan:
C12DX500.jpg
Ska användas till att skruva lite trall och småfix i lägenheten. Klarar mig ganska bra nu med vanlig borrmaskin och miniskruvdragare från CO.

Krav:
-Max 1000:-
-Chuck för upp till minst 10mm borr
-Under ett kilo om möjligt.

Kan handla från EU om priset blir bättre.

Hur mkt trall? Inte värt att gå upp till 14.4v?

Jag fick hem ett reklamblad från överskottsbolaget idag där de annonserar en bosch psr 10.8v skruvdragare för strax under 700:-. Kanske kan vara intressant? Jag har inte kollat upp om priset är bra i övrigt.

AXS
Tack för svaren!

Helioz verkar bäst, men lite bök med frakt. Rosa okej ;)
Kattvivven: 8kvm. Ska göra några balkonger till grannarna efter min egen. Så inte mycket.
skalman1: Den ser lite klumpigare ut, även om vikten är låg.
pelpet: Inte helt dum, men vill nog upp ett snäpp till i kvalité. Eller tänker jag fel?

Ska kolla vidare.

Jag vet inte hur stora händer du har, men för många så blir det bättre grepp med batteriet nedanför handtaget som dewalt och hitachi har så även om dom är lite större så känns dom smidigare.

Tänker att en 10.8v blir ju lite begränsad om man jämnför med en 14.4v. Om prisskillnaden inte är så stor kan det ju vara värt att tänka framåt så den är lite mer "framtidssäker" :)

AXS
Har stora händer.

Ska ta en funderare på vad som är värt att satsa på, men är mest skruva lite i lgh och så.
I huset är det dewalt som gäller, lite klumpigt för min smak. Fast det är NiMH och några år gamla.

Något som kanske kan vara värt att fundera på är att skaffa en mutterknackare istället? Enligt många så är dessa betydligt snabbare än vanliga skruvdragare när det gäller att skruva trall.

Frågar man Martin Timell så skall man ha två skruvdragare. Då blir smidigare att kunna växla mellan skruv och borr. Du kanske kan använda någon av dina befintliga maskiner som borrmaskin och en ny mutterdragare som renodlad skruvmaskin.

Måste hålla med om att mutterknackaren är väldigt trevlig att skruva med, om än något högljudd. Man slipper "hålla emot" det vridmoment som blir av en vanlig dragare...

Slagskruvdragare i lilla formatet är oerhört trevligt att jobba med...men tyvärr har jag iallafall alltför många stunder när högljuddheten stör för mycket...sovande barn, kvällstid när grannarna inte uppskattar oljudet etc..och det kan vara tröttsamt att ha öronskydd på i längden... så jag skulle nästan rekommendera att gå upp bara en aning i prisklass (Eller handla från england) http://www.toolab.se/produkt/DCD710S2-DeWalt-Borrmaskin-skruvdragare-108V

Tycker inte den är kass, alltså cotech 3,6V. Den drar utan problem rätt stora skruv rätt genom våra plankväggar iallafall vid hylluppsättning och så, den är ju inte precis byggd för att skruva ihop en hel altan :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.