Har ett ställe där det är trångt, ska sitta ett lamputtag 2pol+jord och ett infällt vägguttag bredvid varann, men om man mäter med dom jag har som är
vägguttag 82*82
lamputtag 95*95

så får som inte plats, så du letar jag efter mindre av vilken som.

Visst man kan skava lite på plasten och tränga ihop dom men helst inte.

ps
Måste bara berömma min stavning av ämnesraden:)
ds

Redigerat:
Efter lite letande själv hittade jag inte mkt. Det mesta verkar vara samma eller större. Dock behöver dom ju inte bara så stora, så nån tillverkare måste ju tänkt litet nån gång. Dock ska det ju helst vara vitt och enkelt.

kanon, då kanske det finns hopp :)
Snyggt blir det nog inte om man inte också köper
http://www.elko.se/wsp/elko_sve/web...841420&template=product&id=010&name=Produkter
Då det är en rotdosa som ska sitta bredvid så kan man nog inte dela täckplatta.

Var kan en vanlig dödlig köpa dessa elko produkter billigt och lätt?

Vägguttaget finns på elbutiken.

Gelia har ju elko saker, men min coop hade inget av dessa 2 uttag. Järnia har la gelia också, får kanske kolla där med.
Annars köper m in elektriker dom.

Men om nån vet nåt snyggare uttag så tipsa gärna,

Jo visst kan du dela täckplatta borra bara in rotdosan kant i kant med den andra dosan.

Lamputtaget kan du säkert beställa via närmsta elektriker det brukar vara både lätt och smidigt.

Jag valde den enkla lösningen, sätta rotdosan nära men att såga lite i täckplattan till vägguttaget, tog bort en mm. Ser väl ok ut, När jag måttade så såg jag inte att rot dosan kunde komma tillräckligt nära för att som skulle kunna dela täckplatta.

Eljos Senso har lamp och vägg som kan sättas i samma dubbelram. Blir riktigt snyggt tycker jag! 84mm+84mm + ramändar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.