Hejsan,
Jag skall påbörja utbyggnad/tillbyggnad av en fasad i min tomt och behöver som bekant börja markarbetet genom att gräva i marken inför grundläggningen. Jag har till syfte att göra det mesta av grundläggningen själv men behöver hjälp med själva grävningen. De större bolag/markentreprenörer vill gärna göra hela jobbet (grävning+ grundläggning+ bortforssling av massa etc) och vill ha bra betalt för det.
Då jag enbart vill ha hjälp med grävningen tänkte fråga er om tips om det finns mindre bolag vilka kan komma med sin grävmaskin och ordna grävningen (det handlar om ca 50 -100 kvadratmeter lerjord). Alternativt om man kan anlita/anställa folk som kan hantera grävmaskiner och därutöver även hyra maskinen och låta dem jobba?

De flesta bolag hyr in folk som äger sina egna maskiner. Därav vill dom göra jobbet själv.

Det är inget alternativ att hyra en egen minigrävare för din del?

Du har inte tittat i din lokaltidning? Det brukar alltid finnas annonser från de som utför grävarbeten i dem. I stockholms området så finns det ju massor av folk som har grävmaskiner. Googla kanske? Om du bor norr om stockholm så kan jag kanske ge några tips också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.