Tomture61 Tomture61 skrev:
Minimum 15 gr , om det är isolerat / plastat .
Detta enligt Paroc .
Får öka nyttjandegraden av garaget låter det som :) och sätta pumpen på avfuktning på sommaren då det brukar vara svalare inomhus (tegelväggar). tack för inspel!
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Minimum 15 gr , om det är isolerat / plastat .
Detta enligt Paroc .
N nordman39 skrev:
Får öka nyttjandegraden av garaget låter det som :) och sätta pumpen på avfuktning på sommaren då det brukar vara svalare inomhus (tegelväggar). tack för inspel!
Finns väl isolering som andas, hoppa över plasten?
 
Tomture61
N nordman39 skrev:
Finns väl isolering som andas, hoppa över plasten?
All isolering andas förutom cellulosaisolering , den andas mindre , är mycket bättre på att hantera fukt i väggar .
Så fort man går från kallgarage med enbart ytterpanel till att isolera så kräver det isolerade garaget / byggnaden mer . Tex en ångbroms - diffspärr - ventilation - uppvärmning - avfuktare
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.