snickarboden skrev:
Bloink>Du vill med andra ord hitta Festos ombyggnadssats till ett vettigare pris? Nu har jag dock inte kollat vad deras sats kostar men gissar den går på lite mer än vad de flesta anser vettigt.

/Kent
Visste inte att festool hade ombyggnadssatser. Men tanken med min fråga var baserad på festools lösning. Men nu har jag kollat upp det på deras sida. Sladdställ 4m 175+moms och ombyggnadsdelen med 360/420mm kabel 165+moms. Och självklart är priset i överkant precis som deras andra prylar, men ändå öppnar man plånboken. Om jag inte hittar några andra lämpliga don får det bli några festoolsatser.

Jag skulle i princip följt sajjens råd om Elfa 43-499-84 och 43-499-87.

Problemet är att de är jordade, och då är du egentligen tvungen att ha jordad kabel hela vägen fram till kontakten, trots att du inte har jordad kabel sista biten till elverktyget.

Det finns en ojordad variant, men elfa verkar inte ha den. C17/C18 på den här sidan:
http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_connector
Oftast går det bra att ta bort jordstiftet för att göra om en C14-hane till en C18-hane, men däremot är det väl lite tveksamt att göra om en C13-hona till en C17-hona genom att fylla jordhålet med superlim... :S

Om du tycker att det är okej att köra med jordade kablar överallt, så kör då på de där länkade elfa-prylarna. En av många fördelar är att kablarna du har med dig i bilen är helt vanliga "strömkabel till dator", om du skulle stå utan kabel nån gång på ett jobb så finns det rätt stor chans att du kan låna kabel av kunden (om det inte är för pinsamt ;) ).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.