5 121 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Min Luft/Vatten har slutat att fungera under garanti tiden
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Du har gjort affären med installationsföretaget? Då är det installationsföretaget som är ansvarigt. Du skall inte behöva jaga generalagent etc.Stingbert skrev:
Hallå ingen j.....a kinapump utan ett de märke som varit med längst och är en av de högst rankade i best i test med lång garanti och fördelaktig förlängnings garanti...
Jag har varit väldigt noga med att gå den rätta vägen men det hjälpte inte.. För att göra anmälan till generalagenten/tillverkaren var lite problem för dom svarade bara om man var underleverantör eller återförsäljare. Annars fick man gå tillbaks till säljaren på distriktet som jag inte varit i kontakt med. Jag hade gjort gjort affären med installation företaget som kontaktade säljaren så klar men han kom inte längre där.... Jg har lärt mig mycket på de här turerna och har många andra exemplar på hur man får HÅLLA PÅ....
Om inte installatören vill/kan fixa felet så får de väl byta ut pumpen.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Nu har han bara köpt den av en firma.H hempularen skrev:
Sen har han haft en kompis långt bort som inte han känner så väl som har installerat den åt honom.
men han måste reklamera mot där han köpt men dom kanske vill att han ska reklamera mot den som installera.
Klicka här för att svara