5 121 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Min Luft/Vatten har slutat att fungera under garanti tiden
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Stingbert skrev:
Ja men om han bara är lätt bekant och du lyckades få han att installera, så kanske han snabbt kan se vad han tror efter som det kan också vara han som gjort fel med.
Behöver inte skriva med stora bokstäver för du blir irriterad.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Jag förstår om du inte vill hänga ut säljaren, rörfirman, återförsäljaren eller din bekant, men vill du ha hjälp måste du åtminstone föeklara vem som är vem och vem som gjort vad och vad felet är.
Exempel: Jag köpte själva pumpen av firma X, en rörfirma som levererade till tomtgräns. Därefter kommun bekant X och gjorde själva installationen. Hen är behörig att jobba med detta och har fyllt i erforderliga papper.
En behörig elektriker anslöt därefter pumpen till elsystemet.
Efter det kom en säljare och ställde in allt. Varför gjorde inte den som installerade det? "Säljare" borde vara någon med kompetens för jobbet?
Nu fungerar det inte, oklart på vilket sätt och vilken felsökning som utförts. "De" svarar inte längre, men är de rörfirman, "säljaren", elektrikern, din bekant, eller allihop?
Jag tror inte jag är ensam om att inte förstå allt. Som sagt, du behöver inte skriva namn, men kalla de då rörfirman, pumpinstallatören, elektriker eller något liknande så man förstår vem som gjort vad.
Exempel: Jag köpte själva pumpen av firma X, en rörfirma som levererade till tomtgräns. Därefter kommun bekant X och gjorde själva installationen. Hen är behörig att jobba med detta och har fyllt i erforderliga papper.
Efter det kom en säljare och ställde in allt. Varför gjorde inte den som installerade det? "Säljare" borde vara någon med kompetens för jobbet?
Nu fungerar det inte, oklart på vilket sätt och vilken felsökning som utförts. "De" svarar inte längre, men är de rörfirman, "säljaren", elektrikern, din bekant, eller allihop?
Jag tror inte jag är ensam om att inte förstå allt. Som sagt, du behöver inte skriva namn, men kalla de då rörfirman, pumpinstallatören, elektriker eller något liknande så man förstår vem som gjort vad.
Det låter konstigt alltihop. Om det är något av de kända fabrikaten så gör installatören bara en felanmälan direkt till tillverkaren. Någon säljare behövs inte blandas in.
Har du köpt en kinapump från Outl1 så kommer du inte att få någon hjälp, tyvärr.
Har du köpt en kinapump från Outl1 så kommer du inte att få någon hjälp, tyvärr.
Hallå ingen j.....a kinapump utan ett de märke som varit med längst och är en av de högst rankade i best i test med lång garanti och fördelaktig förlängnings garanti...L lordi skrev:
Jag har varit väldigt noga med att gå den rätta vägen men det hjälpte inte.. För att göra anmälan till generalagenten/tillverkaren var lite problem för dom svarade bara om man var underleverantör eller återförsäljare. Annars fick man gå tillbaks till säljaren på distriktet som jag inte varit i kontakt med. Jag hade gjort gjort affären med installation företaget som kontaktade säljaren så klar men han kom inte längre där.... Jg har lärt mig mycket på de här turerna och har många andra exemplar på hur man får HÅLLA PÅ....
Fairlane skrev:
Jag förstår om du inte vill hänga ut säljaren, rörfirman, återförsäljaren eller din bekant, men vill du ha hjälp måste du åtminstone föeklara vem som är vem och vem som gjort vad och vad felet är.
?????
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Bosch, trodde inte dom var så bra.
Det är absolut inte top of the line.
jag går inte rakt på Mitsubishi när jag ska ha hjälp utan jag kontaktar butiken där jag köpte den så ordnar dom det.
Det är absolut inte top of the line.
jag går inte rakt på Mitsubishi när jag ska ha hjälp utan jag kontaktar butiken där jag köpte den så ordnar dom det.
Nä de har inte varit med så länge heller, inga bra garantier heller, så det kan inte vara en boschH Hallerudsbo skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg