5 121 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Min Luft/Vatten har slutat att fungera under garanti tiden
Sida 1 av 3
Min Luft/Vatten har slutat att fungera och efter 2 veckor har det inte hänt något.
Pumpen är ny och fungerat i ca: 8 månader. Och är en de som ligger i topp av bäst i test. (dyrt)
Montören (rör läggaren) har kontaktat säljare och säljaren har kontaktat leverantören och ingen vill ta i det.
Vad gör jag? Hade detta varit under minusgrader så hade det kostat mycket att köra på el patronen.
Jag har tagit elmätarställningen så klart.
Pumpen är ny och fungerat i ca: 8 månader. Och är en de som ligger i topp av bäst i test. (dyrt)
Montören (rör läggaren) har kontaktat säljare och säljaren har kontaktat leverantören och ingen vill ta i det.
Vad gör jag? Hade detta varit under minusgrader så hade det kostat mycket att köra på el patronen.
Jag har tagit elmätarställningen så klart.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Du ska vända dig dit du köpte den.
Så är det upp till dom hur det ska lösas.
har du köpt en pump och låtit en annan installera när du säger att rör killen har kontakta säljaren.
köpt på nätet?
Så är det upp till dom hur det ska lösas.
har du köpt en pump och låtit en annan installera när du säger att rör killen har kontakta säljaren.
köpt på nätet?
Gått rätt väg!!!!
Kollat best i test
Kontaktat installatör (bekant) som installerat allt
El inkopplat av godkänd elektriker
Inställd/justerad av säljare i södra Sverige
Kontaktat installatör när den slutade att fungera, som hänvisade till säljare,
som hänvisade till huvudkontoret i Stockholm. Och dom pratar inte med privatkunder.
Kollat best i test
Kontaktat installatör (bekant) som installerat allt
El inkopplat av godkänd elektriker
Inställd/justerad av säljare i södra Sverige
Kontaktat installatör när den slutade att fungera, som hänvisade till säljare,
som hänvisade till huvudkontoret i Stockholm. Och dom pratar inte med privatkunder.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Problemet är när man köper pump, sen låter en kompis installera, och så en annan gör el.
Alla kommer skylla på varandra.
Kompisen som installera borde väl veta vad som är fel, då han är godkänd att installera, borde han kunna felsöka åt dig.
Men som sagt den som sålt den vill säkert ha papper som är ifyllt av installatör för garantins skull.
Så är det säljaren som får kolla och felsöka, är det ett fel i instalationen får du säkert en faktura.
Är det garanti så ska dom åtgärda, men det verkar vara en soppa med massa olika personer inblandat.
Inte så att när den installerades så har gasen läckt ut så det är därför den inte startar nu?
Kompisen som installera borde väl veta vad som är fel, då han är godkänd att installera, borde han kunna felsöka åt dig.
Men som sagt den som sålt den vill säkert ha papper som är ifyllt av installatör för garantins skull.
Så är det säljaren som får kolla och felsöka, är det ett fel i instalationen får du säkert en faktura.
Är det garanti så ska dom åtgärda, men det verkar vara en soppa med massa olika personer inblandat.
Inte så att när den installerades så har gasen läckt ut så det är därför den inte startar nu?
INTE KOMPIS..... BEKANT NÅOGN SON KÄNNER EN ANING OCH DRUCKIT EN ÖL MED FÖR 20 ÅR SENH Hallerudsbo skrev:Problemet är när man köper pump, sen låter en kompis installera, och så en annan gör el.