T TypRätt skrev:
Varför inte köpa en riktig? Tror det är än roligare än att bygga en modell. I alla fall när den väl är klar.
Jag försökte faktiskt få genom köpa en 1:1 T-800 för 150k till biorummet men sambon vägrade 🥲

• Haha
  • Gilla
engs och 4 till
  • Laddar…
ahh skaffa en full face hjälm så är det ingen som ser hur gammal du är. 😎 Arnold var för övrigt 43 när T2 spelades in så bör gå fint att leka med full size även i din ålder.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min 1/6 T-800 kommer se löjlig ut på en riktig fat boy.
Tror inte jag riktigt hajar tugget…

Alfredo Alfredo skrev:
Tror inte jag riktigt hajar tugget…
Skala 1/6 Figur av Arnold som Terminator sittandes på en 1/1 skala fat boy

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
Vilka detaljer!

Svart motorcykelram med exponerad motor och detaljerad topplock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det tar sig, snart är den så klar att man kan mäta hur stora läderväskorna ska vara.

Har beställt väskorna från den främsta 1/6 skräddaren i världen. De kostar mer än 1:1 panniers 🤣

Modellmotorcykelschassi med motor, ram och bakhjul i svart och silver. Klar för måttagning av läderväskor.
Skapa konto

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Filmkorrekt regnummer ❤️

Svart motorcykel med filmkorrekt registreringsskylt "9A7218", sedd bakifrån, med tydlig baklykta och motordetaljer.
Skapa konto

• Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det är min favorit.
Den första skrämde livet av mig när den kom på bio. Den andra var lika skrämmande och även bättre än ettan.
Sedan gick det bara utför.
Dotter 12 år säger att hon gillar skräck, så jag tänker att nu jäklar ska hon få kvalitet! Kör igång första Alien. Efteråt:

-Så vad tyckte du, bra skräck? Blev du rädd?
-Sådär.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Filmkorrekt regnummer ❤️

[bild]
Say, that's a nice bike!

Du har inte lust att ta ett par foton på t-1000 med kloarmarna och posta? Jag har en sån 3d-printad som jag målar och lagt på hyllan för jag har svårt att bli nöjd med resultatet. Delvis för att det är svårt med referenser. Också för att det är en svår scen, mörker och skugga på en mörk uniform.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Say, that's a nice bike!

Du har inte lust att ta ett par foton på t-1000 med kloarmarna och posta? Jag har en sån 3d-printad som jag målar och lagt på hyllan för jag har svårt att bli nöjd med resultatet. Delvis för att det är svårt med referenser. Också för att det är en svår scen, mörker och skugga på en mörk uniform.
Allt är nedpackat ska se om jag kan hitta T-1000 kartongen utan att behöva göra en för stor oreda bland kartongerna. Men man kan abslut se övergången från tygskjortan till den målade skjortan på plastbitarna, men helt okej.

Filmkorrekt regnummer ❤️

[bild]
Terminator?

Intet Intet skrev:
Terminator?
Yes, T2

Fått hem denna monter så snart ska figurerna in där. Kommer få rotera dem för alla får inte plats

Glasmonter för figurer i rum med projektor i taket.
Skapa konto

• Gilla
slothy
  • Laddar…
Svårt det där, med en bra belysning osv. Antar att du sprungit på subreddits r/minipainting och r/diorama (den senare kanske mer relevant för att göra backdrops till figurer. Min grej är att (försöka) måla figurer och busts som jag 3d-printat. Behöver bli bättre på att göra backdrops eller dioraman åt dem dock. Har ett par figurer som bara ligger och väntar på att ta tag i det. Gillar också terminator och aliens, men har ett par i pipelinen som jag längtar att ta tag i: Lt Titus (Warhammer 40k), och Judge Death (från Judge Dredd).

Jag kör Ikeas vitrinskåp, gamla vid det här laget så det dyker upp gratis eller billigt på Blocket hela tiden.

Glasvitrinskåp med figurer och busts från popkultur och 3D-printning, omgiven av en växt och en förlängningssladd på golvet.
Skapa konto

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Svårt det där, med en bra belysning osv. Antar att du sprungit på subreddits r/minipainting och r/diorama (den senare kanske mer relevant för att göra backdrops till figurer.

Jag kör Ikeas vitrinskåp, gamla vid det här laget så det dyker upp gratis eller billigt på Blocket hela tiden.

[bild]
Tänkte sätta COB ledstrips på främre hörnprofilerna. Borde bli bra

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.