6 355 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Min hobby, Actionfigurer
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Synd att det ska ta sådan plats med denna Hobby, hade jag haft ett dedikerat biorum hade denna varit givet köp
http://www.angolz.com/store/delorea...ale-collectible-vehicle-hot-toys-mms-260.html

Och denna
http://www.angolz.com/store/ed-209-robocop-1-6th-collectible-figure-hot-toys-mms204.html
http://www.angolz.com/store/delorea...ale-collectible-vehicle-hot-toys-mms-260.html
Och denna
http://www.angolz.com/store/ed-209-robocop-1-6th-collectible-figure-hot-toys-mms204.html
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Min minimalistiska stil ger inte plats för leksaker i vardagsrummet 
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Hehe, har en exkollega som samlar på GW wobble heads
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Tullavgift
nu är jag inte med...AndersMalmgren skrev:
köper du nåt från utanför eu så ska man betala tull (tullavgift) och sen ska man betala moms på hela summan (grej+frakt+tull) så för en pryl som kostar 3000 i usa lär det ju bli minst 750:- till men säkert närmare 1000 beroende på tullsats och frakt
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Nja alltså allt är inkluderat i tullavgiften, det är mao inte exakt samma sak som moms
edit: Det är märkligt detta med tull, köpte en mobil deklarerad till 4500 svenska från USA, vart ingen tull på den.
edit: Det är märkligt detta med tull, köpte en mobil deklarerad till 4500 svenska från USA, vart ingen tull på den.
för leksaker från USA betalar man 4,7% tull och 25% moms enligt http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html
Sen kan ju beräkna totalsumman och kalla allt för tullavgift
Sen kan ju beräkna totalsumman och kalla allt för tullavgift
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jag kallar det för vedträn till välfärdsbrasan 
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Nu har denna hobby tagit fart igen.
Ligger i sjuksäng så legat och klickat hem action figure som lite comfort-syssla 😂🫣
Sedan har jag beställt en figur från samma kille som gjorde min Ash-figur. Hans bror ska 3D printa head sculpt och lite grejer. Kommer springa iväg lite prismässigt, men kommer bli epic.
Ligger i sjuksäng så legat och klickat hem action figure som lite comfort-syssla 😂🫣
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan har jag beställt en figur från samma kille som gjorde min Ash-figur. Hans bror ska 3D printa head sculpt och lite grejer. Kommer springa iväg lite prismässigt, men kommer bli epic.

