9 702 läst ·
91 svar
10k läst
91 svar
Min hobby, Actionfigurer
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Har pysslat lite med att eliminera knappcellerna i de figurer med light up. Tillverkade en liten batterieliminator av koppartejp som är ledande på båda sidorna och tejpa fast en 0.1mm koppartråd på varje sida.
Sedan en z-wave DC relä som matar en step down. Mätte spänningen från knappcellen under last och ställde in step down till denna spänning.
Fungerande riktigt bra!
@Hannuse här kan du se zoozen i action
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan en z-wave DC relä som matar en step down. Mätte spänningen från knappcellen under last och ställde in step down till denna spänning.
Fungerande riktigt bra!
@Hannuse här kan du se zoozen i action
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Hur många tittade på kloppet ovan med sin mobil och "ok google" triggade? 🤣
Jag använde ett suddigummi ovan för jag tänkte att lite flexibilitet i materialet skulle vara bra. Men är nog tvärtom så ska prova med ABS plast istället och limma ihop flera sheets med ABS cement så det blir samma tjocklek som två knappcell
Jag använde ett suddigummi ovan för jag tänkte att lite flexibilitet i materialet skulle vara bra. Men är nog tvärtom så ska prova med ABS plast istället och limma ihop flera sheets med ABS cement så det blir samma tjocklek som två knappcell
Snyggt!AndersMalmgren skrev:
Har pysslat lite med att eliminera knappcellerna i de figurer med light up. Tillverkade en liten batterieliminator av koppartejp som är ledande på båda sidorna och tejpa fast en 0.1mm koppartråd på varje sida.
[bild]
Fungerande riktigt bra!
[video]
@Hannuse här kan du se zoozen i action![]()
Verkar ju lira riktigt bra 👌
Jag får många😀 uppslag till mitt projekt....modelljärnväg.
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
T3 hade en del bra inslag, men lite för mycket skoj och skämt. Bring on the vemod och dystert. Gritty shitty 😂. Jag vill se en Terminatorfilm som går all in på bara råa och primitiva maskiner, mindre pew pew shiny och "det är en glassig prototypmaskin" som får vara filmens antagonist. Där hade TS en hel del fint, men tycker den föll på en del saker som tex obligatoriska småungen som ska vara oskyldig och sårbar, ett ankare för att provocera fram spänning och föräldrainstinkter hos tittaren.
JC i T2 var ju allt annat, han var snarare ett asshole med en tragisk backstory och fick en redemption arc.
JC i T2 var ju allt annat, han var snarare ett asshole med en tragisk backstory och fick en redemption arc.
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Jag gillar T1 mer än T2 av just den anledningen ettan är mycket mer mörk. Tvåan är nästan snudd på familjefilm, dock en av de bättre familjefilmer som gjorts 🤣slothy skrev:
T3 hade en del bra inslag, men lite för mycket skoj och skämt. Bring on the vemod och dystert. Gritty shitty 😂. Jag vill se en Terminatorfilm som går all in på bara råa och primitiva maskiner, mindre pew pew shiny och "det är en glassig prototypmaskin" som får vara filmens antagonist. Där hade TS en hel del fint, men tycker den föll på en del saker som tex obligatoriska småungen som ska vara oskyldig och sårbar, ett ankare för att provocera fram spänning och föräldrainstinkter hos tittaren.
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg