Har pysslat lite med att eliminera knappcellerna i de figurer med light up. Tillverkade en liten batterieliminator av koppartejp som är ledande på båda sidorna och tejpa fast en 0.1mm koppartråd på varje sida.

IMG_20260815_130321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan en z-wave DC relä som matar en step down. Mätte spänningen från knappcellen under last och ställde in step down till denna spänning.

Fungerande riktigt bra!

@Hannuse här kan du se zoozen i action :)

Hur många tittade på kloppet ovan med sin mobil och "ok google" triggade? 🤣

Jag använde ett suddigummi ovan för jag tänkte att lite flexibilitet i materialet skulle vara bra. Men är nog tvärtom så ska prova med ABS plast istället och limma ihop flera sheets med ABS cement så det blir samma tjocklek som två knappcell

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har pysslat lite med att eliminera knappcellerna i de figurer med light up. Tillverkade en liten batterieliminator av koppartejp som är ledande på båda sidorna och tejpa fast en 0.1mm koppartråd på varje sida.

[bild]

Sedan en z-wave DC relä som matar en step down. Mätte spänningen från knappcellen under last och ställde in step down till denna spänning.

Fungerande riktigt bra!
[video]

@Hannuse här kan du se zoozen i action :)
Snyggt!
Verkar ju lira riktigt bra 👌
Jag får många😀 uppslag till mitt projekt....modelljärnväg.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Snyggt!
Verkar ju lira riktigt bra 👌
Jag får många😀 uppslag till mitt projekt....modelljärnväg.
Tänk på delayen bara i google home så du inte växlar om tåget för sent 😅

• Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
IMG20260816162342.jpg
Skapa konto

Limmade ihop två 2mm ABS ark med aceton. Blev mycket stumt och fint mellan koppartråden och koppartejpen och mycket bättre kontakt.

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
[bild]

Limmade ihop två 2mm ABS ark med aceton. Blev mycket stumt och fint mellan koppartråden och koppartejpen och mycket bättre kontakt.
Snyggt. Ball figur, gillar den delen. De mycket mer råa terminators.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Snyggt. Ball figur, gillar den delen. De mycket mer råa terminators.
Yes T-600 från Terminator salvation. Jag gillade faktiskt filmen, mycket bättre än T3 :)

T3 hade en del bra inslag, men lite för mycket skoj och skämt. Bring on the vemod och dystert. Gritty shitty 😂. Jag vill se en Terminatorfilm som går all in på bara råa och primitiva maskiner, mindre pew pew shiny och "det är en glassig prototypmaskin" som får vara filmens antagonist. Där hade TS en hel del fint, men tycker den föll på en del saker som tex obligatoriska småungen som ska vara oskyldig och sårbar, ett ankare för att provocera fram spänning och föräldrainstinkter hos tittaren.

JC i T2 var ju allt annat, han var snarare ett asshole med en tragisk backstory och fick en redemption arc.

Fick motorcykeln idag. Sjukt fin irl!

[bild][bild]
Snyggt! Ca 30 cm stor?

slothy slothy skrev:
Snyggt! Ca 30 cm stor?
Den är 35cm t-600 var en stor jäkel 🤣
Edit: ops trodde vi prata t-600 den är ca 30 ja

Redigerat:
slothy slothy skrev:
T3 hade en del bra inslag, men lite för mycket skoj och skämt. Bring on the vemod och dystert. Gritty shitty 😂. Jag vill se en Terminatorfilm som går all in på bara råa och primitiva maskiner, mindre pew pew shiny och "det är en glassig prototypmaskin" som får vara filmens antagonist. Där hade TS en hel del fint, men tycker den föll på en del saker som tex obligatoriska småungen som ska vara oskyldig och sårbar, ett ankare för att provocera fram spänning och föräldrainstinkter hos tittaren.

JC i T2 var ju allt annat, han var snarare ett asshole med en tragisk backstory och fick en redemption arc.
Jag gillar T1 mer än T2 av just den anledningen ettan är mycket mer mörk. Tvåan är nästan snudd på familjefilm, dock en av de bättre familjefilmer som gjorts 🤣

galento
Fick motorcykeln idag. Sjukt fin irl!

[bild][bild]
Ser fin ut 👍 har en liknande , ingen Fatboy utan en Heritage men båda tillhör ju Softail familjen.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ser fin ut 👍 har en liknande , ingen Fatboy utan en Heritage men båda tillhör ju Softail familjen.
Ser den trogen orginalet? Jag såg en fraktskada efter jag tog bilden. Framgaffeln har separerat ska fixa med lite superlim

Inventerar figurer, hittar några som aldrig varit uppe för display :) som denna skönhet

IMG20260817134615.jpg
Skapa konto

galento
Ser den trogen orginalet? Jag såg en fraktskada efter jag tog bilden. Framgaffeln har separerat ska fixa med lite superlim
20260817_085005.jpg
Skapa konto

Den här är köpt hos Franklin Mint. Ja den ser faktiskt likt originalet , har ägt en sådan modell tidigare och kört i några år.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.