204 läst ·
9 svar
204 läst
9 svar
Miele FNS 4382 tappar fryset
Hej,
Vill bara anmäla en mindre än bäst frys. Vi köpte en ny, modellnr enligt rubriken, då lådorna började ge sig på den gamla (Bosch).
Dels är den nya djupare så den fullt intryckt sticker ut 10-15 cm ur hålet, dels ber Miele att man inte ska skjuta in den helt (distanser medföljer) för bättre cirkulation = lägre förbrukning.
Orsaken ligger, förmodar jag, i att baksidan inte är gjord med kylflänsar (eller vad det heter) utan baksidan är slät med texten "pentane" över hela ytan. Har aldrig sett det förut.
Nu till det centrala problemet: varje gång (2 ggr hittills) som vi rensat ut gamla grejer ur frysen och alltså då haft dörren öppen lite längre så har frysen slutat frysa. Förra gången stannade den på +7, denna gång på -7. Anmälan till Miele gav till svar:
"Stäng av frysen i 24 h så den töar riktigt. Sedan kan den startas igen"
Nu var det sådan tur att första gången hade vi kvar den gamla frysen i källaren och nu senast gång var det 12 grader kallt ute - annars hade vi förlorat allt innehåll vi inte kunnat sätta i oss på 24 h.
Tycker den inloggade menligheten att detta är acceptabelt?
Vill bara anmäla en mindre än bäst frys. Vi köpte en ny, modellnr enligt rubriken, då lådorna började ge sig på den gamla (Bosch).
Dels är den nya djupare så den fullt intryckt sticker ut 10-15 cm ur hålet, dels ber Miele att man inte ska skjuta in den helt (distanser medföljer) för bättre cirkulation = lägre förbrukning.
Orsaken ligger, förmodar jag, i att baksidan inte är gjord med kylflänsar (eller vad det heter) utan baksidan är slät med texten "pentane" över hela ytan. Har aldrig sett det förut.
Nu till det centrala problemet: varje gång (2 ggr hittills) som vi rensat ut gamla grejer ur frysen och alltså då haft dörren öppen lite längre så har frysen slutat frysa. Förra gången stannade den på +7, denna gång på -7. Anmälan till Miele gav till svar:
"Stäng av frysen i 24 h så den töar riktigt. Sedan kan den startas igen"
Nu var det sådan tur att första gången hade vi kvar den gamla frysen i källaren och nu senast gång var det 12 grader kallt ute - annars hade vi förlorat allt innehåll vi inte kunnat sätta i oss på 24 h.
Tycker den inloggade menligheten att detta är acceptabelt?
Bara att reklamera och begära pengarna tillbaka. Garanti finns ju.T tjugotal skrev:Hej,
Vill bara anmäla en mindre än bäst frys. Vi köpte en ny, modellnr enligt rubriken, då lådorna började ge sig på den gamla (Bosch).
Dels är den nya djupare så den fullt intryckt sticker ut 10-15 cm ur hålet, dels ber Miele att man inte ska skjuta in den helt (distanser medföljer) för bättre cirkulation = lägre förbrukning.
Orsaken ligger, förmodar jag, i att baksidan inte är gjord med kylflänsar (eller vad det heter) utan baksidan är slät med texten "pentane" över hela ytan. Har aldrig sett det förut.
Nu till det centrala problemet: varje gång (2 ggr hittills) som vi rensat ut gamla grejer ur frysen och alltså då haft dörren öppen lite längre så har frysen slutat frysa. Förra gången stannade den på +7, denna gång på -7. Anmälan till Miele gav till svar:
"Stäng av frysen i 24 h så den töar riktigt. Sedan kan den startas igen"
Nu var det sådan tur att första gången hade vi kvar den gamla frysen i källaren och nu senast gång var det 12 grader kallt ute - annars hade vi förlorat allt innehåll vi inte kunnat sätta i oss på 24 h.
Tycker den inloggade menligheten att detta är acceptabelt?
Bästa svaret
Klicka här för att svara