Jag har googlat, men hittar inga bilder på en husmidja som möter fönster. Finns det en anledning till det? Rent byggnadsmässigt?
Jag ska tilläggsisolera, byta fönster och sätta stående panel, dubbelfas. Efter samtal med olika personer blev det missförstånd och jag fick en trave panel i samma längder istf fallande. Så, jag återupptog tanken på midja som jag slagit ur hågen tidigare.
Om jag mätt rätt, så kan jag ta en 175mm midja i höjd med takfoten runt hela huset och då blir det minst spill. Men, jag hamnar mitt på fönstret på övervåningen.
Min tanke är, att midjan och blecket ska vara vitt, samma som väggen kommer bli, för att göra den lite mer diskret. Sen foder och knutar i en lagom grön färg.
Är det konstruktionen som gör att ingen annan gjort så? Eller ser det rent förj***igt ut så därför det inte finns bilder? 😄
Jag ska tilläggsisolera, byta fönster och sätta stående panel, dubbelfas. Efter samtal med olika personer blev det missförstånd och jag fick en trave panel i samma längder istf fallande. Så, jag återupptog tanken på midja som jag slagit ur hågen tidigare.
Om jag mätt rätt, så kan jag ta en 175mm midja i höjd med takfoten runt hela huset och då blir det minst spill. Men, jag hamnar mitt på fönstret på övervåningen.
Min tanke är, att midjan och blecket ska vara vitt, samma som väggen kommer bli, för att göra den lite mer diskret. Sen foder och knutar i en lagom grön färg.
Är det konstruktionen som gör att ingen annan gjort så? Eller ser det rent förj***igt ut så därför det inte finns bilder? 😄
Om du nu måste byta panel, undvik midja, skaffa längder som gör att du kan montera panelen skarvfritt och välj en färg som är lätt att måla, lätt att underhålla och som åldras med behag så du själv eller dina barn inte behöver ha besvär av fasaden och dess underhåll.
Det hade varit smidigt, men jag har redan virket och behöver göra det bästa av det 👍F fribygg skrev:
Klicka här för att svara
