4 093 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Microcement eller bara slipa betong?
Medlem
· Östergötland
· 131 inlägg
Hej!
Jag har ett källargolv som hag funderar på att bara slipa eller lägga microcement på. Golvet kommer möta ett ljus grått kalkstensgolv.
Hur blir resultatet om man bara slipar ett gammalt betonggolv?
Jag vill inte att byggelementen ska synas utan ha en mer grå, helst lite flammig yta.
På större delen kommer sedan läggas en matta så det kommer inte synas så mycket av slipade golvet men ändå vill jag ha snyggt, kan ju vilja vara utan matta en dag.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag har ett källargolv som hag funderar på att bara slipa eller lägga microcement på. Golvet kommer möta ett ljus grått kalkstensgolv.
Hur blir resultatet om man bara slipar ett gammalt betonggolv?
Jag vill inte att byggelementen ska synas utan ha en mer grå, helst lite flammig yta.
På större delen kommer sedan läggas en matta så det kommer inte synas så mycket av slipade golvet men ändå vill jag ha snyggt, kan ju vilja vara utan matta en dag.
Någon som kan hjälpa mig?
Medlem
· Östergötland
· 131 inlägg
Hej! Jag la inte in microcement, orsaken är att det ligger kalkstensgolv som möter gamla källaren och annat fokus på vad som ska fixas i huset. Så golvet slipades så länge i avvaktan på hur jag ska göra. Men det jag sett på provbitar ser bra ut. Frågan är om det håller och inte blir för tätt på ett källargolv. I mitt fall oisolerat under golvet.
Medlem
· Östergötland
· 131 inlägg
Jag är tyvärr helt okunnig på praktiskt utföra hantverk så hantverkare gör allt jobb. Jag vet mer hur jag vill att det ska se ut och efter att ha helrenoverat ett hus med bra hantverkare har jag lärt mig en del under resans gång. Men jag skulle absolut kunna tänka mig att microcement blir snyggt på t.ex ett källargolv. Hållbarheten vet jag inte hur det är med.M Mackzz skrev:
Liknande trådar
-
Reklamation eller bara fler timmar
Juridik -
Mäterskåp placering: Ska man Dölja in i väggen eller kan man bara Skruva Fast på väggen ? Finns regler? Tacksam
El -
Är detta avstängningsventiler eller bara kopplingar?
Värme allmänt -
Sättning eller bara puts
Grund & Markarbeten -
Bärande vägg eller inte? Går det göra så här?
Planlösningar