4 764 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Mexisten/Skandiasten från Bollebygd
Hej
Är på jakt efter rundhuggen "dassigt vit" Skandiasten från dvs den ngt mörkare varianten av den sedvanliga och mer vanligt förekommande vitare Mexistenen.
Någon i Borås-Bollebygd-Gbg regionen som har några tips om var man kan komma över denna klenod??
Är i behov av en del sten inför 1 stundande husköp och alla personliga modifieringar detta medför.
Tacksam för alla tips/ledtrådar som kan leda till stenköp
Mvh
/KR
Är på jakt efter rundhuggen "dassigt vit" Skandiasten från dvs den ngt mörkare varianten av den sedvanliga och mer vanligt förekommande vitare Mexistenen.
Någon i Borås-Bollebygd-Gbg regionen som har några tips om var man kan komma över denna klenod??
Är i behov av en del sten inför 1 stundande husköp och alla personliga modifieringar detta medför.
Tacksam för alla tips/ledtrådar som kan leda till stenköp
Mvh
/KR
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Jag tipsar om att sätta upp anslag i butikerna i Sandared, Olsfors, Bollebygd, Rävlanda, Hindås, Hällingsjö.
Skandiasten hittar man stående som barlast ute på gårdarna i de trakterna. Det finns lös sten lite överallt, men man tänker inte på det.
Man kan också kolla med lokala transportfirmor. De hamstrar beg. byggmaterial. De som ev. har sten till salu/till skänks läser inte "köpes"-annonser på Internet.
/Johan, f.d. Rävlandabo
Skandiasten hittar man stående som barlast ute på gårdarna i de trakterna. Det finns lös sten lite överallt, men man tänker inte på det.
Man kan också kolla med lokala transportfirmor. De hamstrar beg. byggmaterial. De som ev. har sten till salu/till skänks läser inte "köpes"-annonser på Internet.
/Johan, f.d. Rävlandabo
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Backabo Bygg är jäkligt bra att ha och göra med. Håller med. Där finns säkert fynd. Annars vet de säkert någon som har sten.Bergling skrev:
Detta tackar vi i mångfald för, blir ju nästan "granne" med Backabo på nya adressen i Sjömarken.
Sedan är anslag på lokala orter längs med Borås-Gbg ett alldeles utmärkt tips.
Mången tack för detta mina herrar.
Mvh
/Kristian R
Sedan är anslag på lokala orter längs med Borås-Gbg ett alldeles utmärkt tips.
Mången tack för detta mina herrar.
Mvh
/Kristian R
Klicka här för att svara