Hej

Är på jakt efter rundhuggen "dassigt vit" Skandiasten från dvs den ngt mörkare varianten av den sedvanliga och mer vanligt förekommande vitare Mexistenen.

Någon i Borås-Bollebygd-Gbg regionen som har några tips om var man kan komma över denna klenod??

Är i behov av en del sten inför 1 stundande husköp och alla personliga modifieringar detta medför.

Tacksam för alla tips/ledtrådar som kan leda till stenköp

Mvh
/KR

Jag tipsar om att sätta upp anslag i butikerna i Sandared, Olsfors, Bollebygd, Rävlanda, Hindås, Hällingsjö.
Skandiasten hittar man stående som barlast ute på gårdarna i de trakterna. Det finns lös sten lite överallt, men man tänker inte på det.
Man kan också kolla med lokala transportfirmor. De hamstrar beg. byggmaterial. De som ev. har sten till salu/till skänks läser inte "köpes"-annonser på Internet.

/Johan, f.d. Rävlandabo

Nu är jag ingen expert på mexisten (vem är det?) men jag vet att på Backabo Byggvaror utanför Sandared finns det en del gamla fynd att göra i deras "gamla" förråd i ladan. Förra ägaren var en sån som sällan slängde något..

Bergling skrev:
Nu är jag ingen expert på mexisten (vem är det?) men jag vet att på Backabo Byggvaror utanför Sandared finns det en del gamla fynd att göra i deras "gamla" förråd i ladan. Förra ägaren var en sån som sällan slängde något..
Backabo Bygg är jäkligt bra att ha och göra med. Håller med. Där finns säkert fynd. Annars vet de säkert någon som har sten.

Detta tackar vi i mångfald för, blir ju nästan "granne" med Backabo på nya adressen i Sjömarken.

Sedan är anslag på lokala orter längs med Borås-Gbg ett alldeles utmärkt tips.

Mången tack för detta mina herrar.

Mvh
/Kristian R

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.