Bygger ett utekök och behöver en övergång från diskhons gänga (behövs inget vattenlås) till ett 40mm avloppsrör. Gärna en 90 gradig böj.

Vart hittar jag detta?
Kan inte hitta rätt gänga när jag googlar?

• IMG_0318.JPEG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Jag tror att med lite tur kanskle det fungerar. Men normalt sett så är bottenventilen och den rörstrump du visar en del av ett kit med vattenlås (titta ex. på IKEAs paketlösning). Jag tror inte att gängan nödvändigtvis motsvarar någon standard.

H hempularen skrev:
Jag tror att med lite tur kanskle det fungerar. Men normalt sett så är bottenventilen och den rörstrump du visar en del av ett kit med vattenlås (titta ex. på IKEAs paketlösning). Jag tror inte att gängan nödvändigtvis motsvarar någon standard.
Okej, jag saknar tyvärr övriga delarna. Om det inte fungerar, kan jag hitta en ny bottenventil/rörstump som passar tro?

Går inte 40mm röret inuti? Isf kan du limma ett vinklat 40mm vattenlåsrör i

J JerreEssberg skrev:
Går inte 40mm röret inuti? Isf kan du limma ett vinklat 40mm vattenlåsrör i
Limma med vad?
Finns det något som fäster på denna typ av plast?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
J joasag skrev:
Okej, jag saknar tyvärr övriga delarna. Om det inte fungerar, kan jag hitta en ny bottenventil/rörstump som passar tro?
Den här borde väl kunna passa?

https://www.ikea.com/se/sv/p/lillviken-vattenlas-bottenventil-1-ho-10311539/

Du får då alltså med även gallret på översidan i vasken, skruvas ihop med en centrumskruv. Röret till bräddavloppet är teleskopiskt i horisontell och vertikal riktning.

H hempularen skrev:
Den från Biltema fungerade faktiskt! Men det var ingen packning med, vet inte om det ska vara det, utan röret sticks in i det på min första bild. Sen klämmer muttern ihop allt.
Verkar inte heller vara någon packning mellan det på bilden?
1776717067874.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.