Har experimenterat lite och rören är varma hela vägen från vattenberedaren till kranen men det kommer inget varmvatten ur kranen. Har hällt i vatten i röret mellan beredaren och kranen och då kommer vattnet jag häller i ut ur kranen så det verkar inte va nått stopp
 
På dina foto ser man inte helheten, tagna på alltför nära håll. Men var sitter säkerhetsventilen? Den som ska skydda varmvattenberedaren mot alltför högt tryck. Sedan ska det finnas en blandningsventil som blandar hetvatten och kallvatten och det blir varmvatten. På den blandningsventilen sitter det nog en backventil. Felvänd?
Backventilen ska tjäna till att inget vatten från varmvattenberedaren ska kunna gå baklänges ut i kallvattenledningen.
 
A Arnodt skrev:
På dina foto ser man inte helheten, tagna på alltför nära håll. Men var sitter säkerhetsventilen? Den som ska skydda varmvattenberedaren mot alltför högt tryck. Sedan ska det finnas en blandningsventil som blandar hetvatten och kallvatten och det blir varmvatten. På den blandningsventilen sitter det nog en backventil. Felvänd?
Backventilen ska tjäna till att inget vatten från varmvattenberedaren ska kunna gå baklänges ut i kallvattenledningen.
A Arnodt skrev:
På dina foto ser man inte helheten, tagna på alltför nära håll. Men var sitter säkerhetsventilen? Den som ska skydda varmvattenberedaren mot alltför högt tryck. Sedan ska det finnas en blandningsventil som blandar hetvatten och kallvatten och det blir varmvatten. På den blandningsventilen sitter det nog en backventil. Felvänd?
Backventilen ska tjäna till att inget vatten från varmvattenberedaren ska kunna gå baklänges ut i kallvattenledningen.
Ba
A Arnodt skrev:
På dina foto ser man inte helheten, tagna på alltför nära håll. Men var sitter säkerhetsventilen? Den som ska skydda varmvattenberedaren mot alltför högt tryck. Sedan ska det finnas en blandningsventil som blandar hetvatten och kallvatten och det blir varmvatten. På den blandningsventilen sitter det nog en backventil. Felvänd?
Backventilen ska tjäna till att inget vatten från varmvattenberedaren ska kunna gå baklänges ut i kallvattenledningen.
Backventil ser ut att vara åt rätt håll och slangarna efter den är varma. Det verkar som att det inte är tillräckligt med tryck för att vattnet ska ta sig upp i kranen
 
Det funkar nu fjädern som ska återställa avstängningsvenrilen hade fastnat så den va alltid på låst läge
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.