Jag behövde flytta på varmvattenberedaren för att renovera golvet under diskhon där den står och därmed koppla ifrån rören till varmvattenberedaren. Nu har jag satt tillbaks rören som det va innan men jag får inget varmvatten.

Den röda lampan lyser en kort stund efter att jag slagit av strömmen och satt på den igen. Rören är varma. När jag försöker spola varmt vatten så kommer det ingen stråle alls men den blir starkare och starkare ju kallare jag har.
 
Har du satt tillbaks allting rätt då?
 
Öppnat ventilen på kopplet?
 
S Stefan1972 skrev:
Har du satt tillbaks allting rätt då?
Ja så vitt jag vet och även provat byta plats på rören men utan reaultat
 
dof dof skrev:
Öppnat ventilen på kopplet?
Ventilen till allt vatten i huset och till varmvattenberedaren är på
 
Bild på beredaren och rören?
 
dof dof skrev:
Bild på beredaren och rören?
 
  • Varmvattenberedare i ett hem med justeringsknapp, kopparledningar och säkerhetsventil, bredvid en grå hink.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksrörinstallation under diskbänk med synliga vattenledningar och avloppsslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Har du fyllt beredaren,haft öppen varmkranen till ingen luft kommer ut mer?
 
Handyman 1 skrev:
Har du fyllt beredaren,haft öppen varmkranen till ingen luft kommer ut mer?
Den känns fylld men vet inte om jag kan se att den är det. Ska det komma luft kranen? I så fall kommer det ingen luft och det verkade heller inte göra det när den fylldes på
 
P
Ja,du kanske inte tömde beredaren? är den tom kommer det luft ur varmvattenkranen tills den är fylld,kommer det inget ur varmvattenkranen nu?
 
Byggarludde, är du säker på att avstängningskranen på kalla sidan är öppen?
 
Redigerat:
P
E elmont skrev:
Är du säker på att avstängningskranen på kalla sidan är öppen?
Frågar du mig? isf nä,jag vet inte!:) låter inte så.
 
Det blev nått galet där, frågan var naturligtvis ställd till TS. Ska se om jag kan "justera" lite.
 
Handyman 1 skrev:
Ja,du kanske inte tömde beredaren? är den tom kommer det luft ur varmvattenkranen tills den är fylld,kommer det inget ur varmvattenkranen nu?
Har provat tömma den igen och det låter som att det kommer luft ur den tills den känns full. Sen slutar det låta och det kommer inget vatten
 
E elmont skrev:
Byggarludde, är du säker på att avstängningskranen på kalla sidan är öppen?
Ja den är öppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.