Hej!

Mitt badrum har totalrenoverats som del av stambyte. Till min fasa hade hantverkarna satt upp kromade metallister i ytterhörnen utan att vi diskuterat detta. Det blev ganska många kromade lister som jag tycker förstör hela badrummet. Renoveringen kostade mycket pengar och jag är riktigt deppig. Undrar därför om det finns något sätt att fixa detta? Alltså ta bort listerna helt och hållet utan att förstöra, täcka dem med någon färg, fog eller kanske microcement. Vore jättetacksam för tips på om/hur man kan lösa detta 🙏

• Vertikalt, närbild på gråaktig yta med skarp kant eller fog. Minimalistisk och abstrakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att ta bort dom nu är ju i princip inte möjligt, och ville man ha gerade hörn skulle man vart tydlig med det och vart beredd och betala då det är en annan prislapp då.

Stefan N Stefan N skrev:
Att ta bort dom nu är ju i princip inte möjligt, och ville man ha gerade hörn skulle man vart tydlig med det och vart beredd och betala då det är en annan prislapp då.
Stefan N Stefan N skrev:
Tack för snabbt svar! Finns något annat jag kan göra, eller är det kört?

Kromade stora lister i badrum är ett gissel, ser fruktansvärt ut. Du kan inte byta dom utan att göra om det mesta i badrummet. Däremot kan du alltid måla dom, det finns bra matta gråa färger som kan påminna om fog men det kommer att synas. Matta ner dom med fint sandpapper, maska runt om och måla med en bra lackfärg. Gärna sprayfärg som används till bilar. Då håller det bra

Bästa svaret

Drivisen Drivisen skrev:
Kromade stora lister i badrum är ett gissel, ser fruktansvärt ut. Du kan inte byta dom utan att göra om det mesta i badrummet. Däremot kan du alltid måla dom, det finns bra matta gråa färger som kan påminna om fog men det kommer att synas. Matta ner dom med fint sandpapper, maska runt om och måla med en bra lackfärg. Gärna sprayfärg som används till bilar. Då håller det bra
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.